Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Asus WL-520g portforward: Ikke flere ledige plasser


Anbefalte innlegg

Er det noen her som har denne routeren og vet om det går ann å få ut flere ledige plasser til å forwarde porter med?

 

Er inne på Virtual Server og skal forwarde noen nye porter nå, men får bare meldingen:

"This table only allow 16 items"

 

Dette er sykt irriterende da jeg for det første har flere maskiner i huset som ønsker forwarda porter til ting og tang og da blir det brått endel entrys. Er det noen måte å unngå dette på? i alle fall er det en helvetes dårlig router! :thumbdown:

 

Edit: Noe annet som er rart med routeren er at den ikke alltid vil åpne portene selv om jeg bruker samme måte som de som jeg allerede har åpnet. :nei:

Endret av discostu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nedlasting av firmware, dd-wrt sin wiki side, prosedyre for Asus WL54G

 

Skulle du mangle noe så finner du det meste på dd-wrt.com. Ta gjerne turen innom hjemmesiden min, der finner du også en del guider anngående dd-wrt.

 

Takker. Et siste spørsmål. Om jeg skulle ende opp med å ikke like den nye firmwaren, kan jeg gå tilbake til den gamle da?

På forhånd takk for svar.

Endret av discostu
Lenke til kommentar
Det kan du ja, så husk å ta backup av alle instillingenen dine i tilfelle. På cd som følger med routeren ligger det ett verktøy som du kan bruke til det. Men skal jeg vær ærlig med deg så tviler jeg på at du har lyst å gå tilbake :p

 

Hehe, hvis firmwaren er så bra som der ser ut til (leser litt nå) så blir det nok bra.

Eneste som er litt kjipt er at jeg ikke får gjort noe med det før i morgen. Hele familien sitter på internett nå og de blir nok ikke blid når det kommer litt nedetid.

 

Sitter med fastioppkobling fra nettleverandøren, så må stille inn det på nytt også. Dessuten bruker jeg nok litt tid på å sette meg inn i det nye "operativsystemet".

 

Har forsåvidt en reserverouter, går det ann å installere firmwaren uten at routeren er koblet opp mot nettet?

 

# Remove the power connector of the WL500G.

# While holding the reset button, plug the power connector back in. (WL500gP - button labeled "restore")

# When the power led flashes, release the reset button. The router now is in recovery mode.

# Wait for your pc to get an ip address (if dhcp is configured)

# Use the ASUS recovery utility to upload the DD-WRT trx fil

 

Hvis jeg bare skipper det steget der enn så lenge?

Lenke til kommentar

Tror jeg missforstod litt deg litt i post nr 2 over denne. Nå du skal jobbe med routeren kobler du fra alle kablene med untak av den som går til den maskinen du skal bruke for å installere dd-wrt. Så vist du har en backup router kan du bruke immelomtiden, slik at du har nett som vanlig.

Lenke til kommentar

Da var routeren flasha. Ser ut som det gikk greit. Fikk tilgang til routeren, så jeg endra passord og stilte litt på wireless. Så tenkte jeg at jeg skulle skrive inn PPPoE informasjonen, men glemte hvilke instillinger den andre routeren hadde, så kobla tilbake til den.

 

Når jeg skulle koble til den flasha igjen får jeg ikke kontakt med den. Merkelig, får bare forespørsel brutt hvis jeg prøver å pinge.

 

Får prøve igjen senere, ellers får jeg bare reflashe den eller noe sånt :s

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ok, nå har jeg driti meg litt ut. Skulle prøve å stille inn routeren slik at den virker som en switch, men nå får jeg ikke koblet meg til lengre. Rota litt med noen ipadresser som jeg skrev inn, men tror jeg gjorde feil.

 

Kjører jeg ipconfig får jeg opp gateway samme som ipadressa til pcen min. Pinger, og får svar, men skjer ikke noe om jeg prøver å skrive inn ipadressa i browsern.

Har prøvd default ip 192.168.1.1 og ipadressa jeg egentlig skulle ha routeren til å kjøre på.

 

Får lenger ikke kontakt med den helvetes routeren. Noen som har tips?

Har prøvd å reboote den, og det funker ikke. Eneste er hvis jeg holder reboot knappen inne samtidig som jeg setter i powerkabelen så blinker pwr led'n, men det skjer ikke noe mer. Er det meningen den må stå slik å blinke lenge?

Lenke til kommentar

Du kan ta utgangspunkt i denne guiden. Tenker da på å kjøre ASUS recovery utility, så flasher du med dd-wrt. Tenker det ordner seg med en gang. Ikke så lenge siden jeg kjørte min egen router i grus, da måtte jeg finne frem loddebolt. Men det ordnet seg da også, skal en del til før routeren blir defekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...