Gå til innhold

Hvordan få Form1 til og skrive i en text boks Automatisk på WEbbrowser?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en text box i form1 og en nettleser i form2, hvordan kan jeg få form1 til og skrive det man skriver der inn i et felt på nettsiden i form2?

(jeg er noob!)

EDIT: i vb 2008

Endret av lobfredd
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har en text box i form1 og en nettleser i form2, hvordan kan jeg få form1 til og skrive det man skriver der inn i et felt på nettsiden i form2?

(jeg er noob!)

Det samme du skulle ha skrevet om begge var i samme form, bare at du setter Form2. forrran :) feks form2.webbrowser.<funksjon>.

Som du selv sa at du var n00b bør du finne noe lettere som feks msgbox "Hello world" :)

Skrevet

(jeg er noob!)

Det samme du skulle ha skrevet om begge var i samme form, bare at du setter Form2. forrran :) feks form2.webbrowser.<funksjon>.

Som du selv sa at du var n00b bør du finne noe lettere som feks msgbox "Hello world" :)

Hvorfor virker ikke denne koden?

form2.WebBrowser1.document.all("brukernavn").value = "brukernavn"

Det kommer at det er ett eller annet feil med value!

Skrevet

Vis jeg har forstått deg rett skal du lage en webbrowser som logger deg inn autmatisk på en nettside ?

Ok for og hjelpe deg prøv slik:

I form1 lager du 1 textbox og 1 knapp. dette skal du søke med etter siden din.

I form2 lager du 1 webbrowser, 1 knapp og 1 textbox med navnet "brukernavn"

Dobbelklikk på knapp1 i form1 og skriv følgende

Form2.WebBrowser1.Navigate(TextBox1.Text) ' WebBroswer1 i form2 går til siden du skrev i textboxen i form1.

Knappen i form2 skal innholde dette:

form2.WebBrowser1.document.all("brukernavn").value = "brukernavn" ' her må navnet på textboxen være "brukernavn" OG "brukernavn" må textboxen på siden du skal logge in hete for at det skal funke.

og textboksen i form2 skal ikke innholde noe untatt at den heter "brukernavn"

her er et eksempel på et script som logger in på disksujon.no:

Knapp1 i form1.

Form2.WebBrowser1.Navigate(http://www.diskusjon.no/index.php?session=005d2cec9c42a56260d0a4c197773671&act=Login&CODE=00) ' her har jeg ikke noe tekst boks men med engang jeg klikker på knapp1 i form1 går webbrosern i form2 til login siden til diskusjon.no

jeg lager i form2 to textboxer med disse navene: brukernavn og passord. og 1 knapp som logger inn.

koden for knappen i form2

form2.WebBrowser1.document.all("UserName").value = "brukernavn.text" ' navet til passord textboksen på disksujon.no er "UserName"
form2.WebBrowser1.document.all("password").value = "passord.text" ' navet til passord textboksen på disksujon.no er "passord"

Så i de to tekstboksene du lagde skal du ha brukernavnet dit og passordet.

Håper dette hjalp deg ;)

Si ifra vis det var noe du ikke forsto så skal jeg forklare bedre

Skrevet
Hmm... for ikke så lenge siden sa du, eak2k, at du var fersk.. jeg ser da stor fremgang =D

Jupp, det stemmer har hatt stor fremgang takket være dere for hjelp osv :w00t:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...