Gå til innhold

Office Outlook kontakter med bursdag


Anbefalte innlegg

På min mobil (Nokia N82) og i Outlook 2007 har man et felt som heter "birthday" man kan fylle ut for kontaktene sine. Men det er ingen god automatisk påminnelse eller andre funksjoner for og importere disse bursdag datoene til kalenderen. Bursdagsfeltet på kontaktene mine blir da forsåvidt ganske unyttig.

 

Jeg har googlet en del uten og finne noe. Det må vel finnes noe plugin/addon som gjør det jeg ønsker. Eneste jeg har funnet er vel dette: http://www.windowsitpro.com/Articles/Artic.../4914.html?Ad=1

Men da får jeg vel påminnelse samme dagen? Jeg har ikke fått testet dette ennå, den er antageligvis uansett ikke god nok.

 

Jeg vet at det finnes 3 milliarder programmer som hjelper deg og huske bursdag. De er ikke interessante med mindre de funker i hverfall kan synkes og fungere på mobilen også. Beste er jo om det fungerer i Outlook sitt kalender/contacts system siden det er syncet til mobilen.

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

outlook funker vel fint tror jeg... kan du ikke bare bruke kalenderen til outlook og skrive inn bursdag til den og den personen, og så sette dato. Du kan deretter sette hvor lenge før du vil ha varsling, og sette på gjentakelse hvert år.

 

ellers synes google sin kalender funker fint... da får du tilsendt en gratis sms for hver ting som skjer. også her kan du sette på dato, beskrivelse og gjentakelse...

Lenke til kommentar

det er ikke telefonen som skal ha den muligheten!

 

Ettersom kontaktlisten til telefonen synkroniseres med kontaktlisten i Outlook som også har et "birthday" felt, så burde Outlook hatt en ordentlig funksjon og få disse inn i kalenderen. Når de da er blitt opprettet automatisk i kalenderen med et reminder tidspunkt som vi selv velger så vil jo de ligge i kalenderen. Kalenderen blir også automatisk synkronsiert til telefonen, og telefonen spiller av alle avtaler og tilhørende alarmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...