Enur-67 Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har en del FD-utstyr som jeg kunne tenkt meg å dra nytte av. Har også registrert at en får kjøpt adaptere mellom FD og EOS (Scandinavian photo har bl.a. et slikt adapter til 395 kr). Tror ikke en oppnår noe godt resultat av å bruke et slikt adapter til vanlig fotografering. Men hva om jeg fjerner linsa i adapteret og monterer det på en belg? Vil jeg ikke få et fullverdig makrobjektiv til EOS'n min av dette? Noen som har erfaring med dette?
k-ryeng Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har en del FD-utstyr som jeg kunne tenkt meg å dra nytte av. Har også registrert at en får kjøpt adaptere mellom FD og EOS (Scandinavian photo har bl.a. et slikt adapter til 395 kr). Tror ikke en oppnår noe godt resultat av å bruke et slikt adapter til vanlig fotografering. Men hva om jeg fjerner linsa i adapteret og monterer det på en belg?Skal fungere fint det, du vil selvfølgelig miste fokus til uendelig, men det er jo greit på makro :o)
Enur-67 Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Skrevet 5. februar 2008 Takker for svar. Denne løsningen vil bli mye billigere for meg enn å gå til innkjøp av et nytt makro-objektiv. Dessuten kan jeg gå mye nærmere motivet med denne kombinasjonen enn hva jeg kan med et macro-objektiv.
Jpettersen Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Eg brukar samme løysninga til Nikon, berre at eg har laga adapteren sjølv. Det fungerar veldig greit, bortsett frå at manuellfokus kan vere litt kinkig på innsekt og liknande.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå