Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor fort går en orginal Mt-5


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har hørt at de gamle går fortere en de nye :hmm: kan det stemme

 

Hørte at de nye etter 1996mod, gjør 45km og de gamle før 1996mod, gjør 55-60km (PGA Plomba)

Endret av HondaMt-500
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Speedo ja :p

 

kem tror du at du er. det er jo ikkje speedoet som er feil når du holder bilene i 60 sona

jækla kødd

 

 

Dummeste innlegg jeg har sett på lenge. Hvordan skulle "gilera" vite at han regner fart etter hvor han holdt følge med bilene?

 

Min originale mt5 går ca 55 - 60 på speedoet, og 50 - 55 med gps.

Endret av Jan_Erik
Gjest medlem-16183
Skrevet

min viser litt under 80 og ingen biler har kjørt forbi meg i 80 sona.

Gjest medlem-16183
Skrevet

Det kan jeg faktisk bekrefte, jeg ba muttern kjøre i 45 et stykke og min viste faktisk under 45 på speedometeret.

Skrevet (endret)
MT5 går som regel 50-60km/t da disse ikke er plombert. Mopeder etter år 2000(?) er derimot plombert.

Regelen kom sammen med EØS avtalen i 1994.

 

Edit: (Mener jeg det var..)

Endret av gilera
Skrevet
MT5 går som regel 50-60km/t da disse ikke er plombert. Mopeder etter år 2000(?) er derimot plombert.

Regelen kom sammen med EØS avtalen i 1994.

 

Edit: (Mener jeg det var..)

Har du kilde på det?

Gjest medlem-16183
Skrevet (endret)

mt5 ikke plombert?

Mt5 har plombert forgasser (12mm, mt5 kom med en 16mm og), plombert eksosport og plomberte luftfilterslanger

 

mener at den første avtalen var i 1994 og da skulle mopedene gå i 50 eller 55 istedenfor 60 så i 1999 ble grensen 45. Dette sa mekanikeren på mc-huset nydal

Endret av medlem-16183
Skrevet (endret)
Har du kilde på det?
I Statens vegvesen har man

forsøkt å forby delene som brukes til trimming, men det har vist seg å

være en umulig veg å gå. Det forstår vi, for det er nesten på linje med å

forby salg av sukker og gjær. Det er jo ikke delene i seg selv som er

ulovlige, men den spesielle måten de brukes på, og ikke minst formålet.

Fartsgrensen for mopeder er ikke et særnorsk påfunn, den er satt slik

for hele EU/EØS-området. Derfor er mopedene plombert, slik at de ikke

skal kunne gå fortere. Dette henger også sammen med Vegtrafikklovens

§ 13 som slår fast: ”Endringer som øker den maksimale hastighet eller

ytelse på motorsykkel (herunder moped) utover grenser fastsatt for vedkommende

gruppe av motorsykler i medhold av annet ledd, må ikke

foretas.” Kort og godt. Det er denne lovteksten kontrollørene i Statens

vegvesen holder seg til når de utfører mopedkontrollene.

 

Står på side 2 her: http://www.vegvesen.no/vegenogvi/14_04/skjerm/14_2004.pdf

 

Edit* Innlegg nr. 400^^

Endret av gilera
Gjest medlem-16183
Skrevet (endret)

i 1994 ble grensen 50 og så i 1999 ble den 45. Dette sa mekanikeren på mc huset nydal

 

har ingen kilder men du finner sikkert noe på google

Endret av medlem-16183
Skrevet
i 1994 ble grensen 50 og så i 1999 ble den 45. Dette sa mekanikeren på mc huset nydal

 

har ingen kilder men du finner sikkert noe på google

Når du sier det så mener jeg å ha hørt det, men finner ingen konkrete kilder der det står rett frem.. :hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...