Gå til innhold

Å gå opp i vekt - et slit


Anbefalte innlegg

Har før sommeren 07 trent mye styrke, og merket mye fremgang som å kunne trene med 25kg mer i benken enn det man kunne når man begynte. Etter sommeren ble det ikke like mye styrketrening, men jeg tenkte å spise mer enn vanlig.

 

Så jeg begynte å ete mye og prøvde å holde et noenlunde sunt kosthold med ikke for mye sukker og fett, med enkelte unntak. Jeg vet det bare finnes et prinsipp når det gjelder å gå opp eller ned i vekt, og det er å innta henholdsvis mer eller mindre kalorier enn det man forbrenner. Så det fulgte jeg, og spiste egentlig ganske mange måltider pr. dag og ofte.

 

Det jeg merket etter en stund, er at for en som er blitt vant til et kosthold og faste spisetider, er det vanskelig å spise mer og oftere enn det. Jeg gikk rundt mett hele tiden, og fant ut at det var veldig slitsomt egentlig. Drikker jeg en gainer mellom lunsj og middag, er jeg ofte ikke i stand til å spise mye på middagen.

 

Er det sånn at i en periode hvor man går opp i vekt, må man tvinge kroppen til å innta kalorier og be magen utvide seg og heller være litt sliten når man gjør det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mitt tilfelle gjør treninga at jeg får matlyst som en hest, skal sinssykt mye til før jeg føler meg ubehagelig mett. Jeg ville kanskje tro at jo mer du trener, jo mer matlyst får du, men dette er sikkert genetisk styrt også.

 

Noe jeg også merka når jeg starta å trene, var at fordøyelsen gira opp et par hakk, alt gikk gjennom mye raskere enn før, har du ikke merket noe slikt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...