Gå til innhold

Gratis Ventrilo-hosting via Web


Anbefalte innlegg

Hei, har drevet med gratis ventrilo-hosting i ett år nå.

 

For tre år siden fikk jeg min første data, og husker www.freevt.net sin tjeneste.

Denne forsvant dessverre, kjøpt opp av Gameserver.no.

 

Freevt fungerte etter det jeg vet at "kunden" skrev inn ønsket rcon på serveren, navn på serveren og så klikket man på "start". Dermed var serveren satt opp.

 

Jeg hoster hjemmeifra, en egen maskin som klarer ca 100 servere. Det er veldig tungvindt å skrive alt manuelt, så jeg prøver å finne ut om noen klarer å lage ett slikt system for meg, evt. finne personen som laget dette.

 

Jeg har hjemmesider, har litt innsikt i html og php. Nok til å sette opp Php-Nuke og gjøre noen endringer hist og her.

 

 

Edit:

 

Gjør om på formuleringen av spørsmålet litt.

 

Noen som kan fortelle meg hva som må til får å få dette til?

 

Sett på den enkle siden, script på en hjemmeside (eksternt) som sender komandoer og endrer .ini-fil, og starter opp server.

Tar ned server/stenger etter en viss tid.

 

 

Dette er kun ett bidrag til spillere som jeg har igang nå, men er litt tungvindt for meg.

Etter det jeg har undersøkt er det ikke ulovelig å gi ut servere av versjon 2.1.2

Endret av jogil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må du nesten gi oss litt informasjon om hvordan du putter disse data'ene inn i Ventrilo-serveren. Er det rett og slett bare å legge til noen linjer i en .ini-fil, burde det ikke være så vanskelig. Har du mulighet til å sette opp en web-server på samme maskin som Ventro-maskinen så kan du jo skrive direkte til fila. Hvis man stenger/starter Ventrilo-serverene via kommandolinja så burde et hvert programmeringsspråk ha mulighet til alt du ønsker :)

Lenke til kommentar

Jeg skal prøve å utdype meg litt mer, men har ikke stålkontroll over det jeg sier, så rett meg noen, om jeg forklarer noe feil.

 

En ventrilo-server består av en enkel .exe-fil og en konfigurasjons-fil.

 

Den ser slik ut:

 

[server]

 

Name=

Port=3784

AdminPassword=

Password=

MaxClients=20

 

-Serveren må legges ned/lukkes og startes opp igjen for at endringene skal tre i kraft.

-Hver server må ha en egen port å kommunisere på.

 

Slik som jeg setter opp serverene nå, så har hver server en mappe hver i èn hovedmappe:

 

Servere/server1/ventsrv.exe+ventsrv.ini

/server2/ventsrv.exe+ventsrv.ini

/server3/ventsrv.exe+ventsrv.ini

 

Dette er i utgangspunktet samme type filer, som jeg kopierer til så mange jeg trenger.

Hver server må stå i hver sin mappe.

 

Slik jeg har forestilt meg at det burde fungere:

 

-En person ønsker en ventrilo-server. Klikker seg inn på siden

-Fyller inn ønsket AdminPassord og Navn på serveren

-Klikker "Send"

-Ett script finner en ledig server

-Ett script endrer ventsrv.ini

-Scriptet starter deretter ventrsrv.exe

-Siden skriver ut IP-adresse, port og AdminPassordet. (IP er statisk)

 

-Serveren tas ned etter ett antall dager, eller ved inaktivitet

- Gjøres ledig i systemet slik at den kan brukes på nytt

 

Jeg har mulighet for å sette opp en http-server hvis det blir for avansert å bruke en ekstern server til dette.

 

 

Jeg vet at slikt oppsett har eksistert før, men jeg vet på ingen måte hvordan dette ble løst, og hvem som gjorde det.

 

 

Domenet var www.freevt.net, og dette var for ca 2-4 år siden. (Mulighet for å spore tidl. eiere? Har mailet nåværende eier uten svar)

 

 

Blir kjempegla' for respons på detta

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

jeg har også sett lang og lenge etter dette, jeg driver litt med ventrilo hosting selv men er langt i fra så god som deg. Jeg har kun klart å få opp 1 server så langt, jeg forstår ikke hvordan jeg skal få opp flere servere. Jeg har åpnet 10 porter i routeren min så det er ikke et problem, det er det med ventrilo_srv osv jeg ikke skjønner, hvordan ini. filen skal skille mellom disse feks. 10 serverene og ventrilo_srv.exe

 

/Infums

Lenke til kommentar
jeg har også sett lang og lenge etter dette, jeg driver litt med ventrilo hosting selv men er langt i fra så god som deg. Jeg har kun klart å få opp 1 server så langt, jeg forstår ikke hvordan jeg skal få opp flere servere. Jeg har åpnet 10 porter i routeren min så det er ikke et problem, det er det med ventrilo_srv osv jeg ikke skjønner, hvordan ini. filen skal skille mellom disse feks. 10 serverene og ventrilo_srv.exe

 

/Infums

Om prosessen kun kan kjøres én gang per så må hver exe-fil ha et unikt navn. ventrilo_srv01, ventrilo_srv02, ventrilo_srv03, osv. Kan gjøres i batch med copy og move, men om det er det letteste tviler jeg på

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
jeg har også sett lang og lenge etter dette, jeg driver litt med ventrilo hosting selv men er langt i fra så god som deg. Jeg har kun klart å få opp 1 server så langt, jeg forstår ikke hvordan jeg skal få opp flere servere. Jeg har åpnet 10 porter i routeren min så det er ikke et problem, det er det med ventrilo_srv osv jeg ikke skjønner, hvordan ini. filen skal skille mellom disse feks. 10 serverene og ventrilo_srv.exe

 

/Infums

Om prosessen kun kan kjøres én gang per så må hver exe-fil ha et unikt navn. ventrilo_srv01, ventrilo_srv02, ventrilo_srv03, osv. Kan gjøres i batch med copy og move, men om det er det letteste tviler jeg på

 

 

Eller gjøre som meg, ha èn hovedmappe som heter "Server", og èn undermappe per server under denne.

 

Server/Server_1/Ventsrv.exe+Ventsrv.ini

-------/Server_2/Ventsrv.exe+Ventsrv.ini

-------/Osv.

 

Jeg er nybegynner, så jeg tenker som oftest enkelt; "Det enkle er oftest det beste" =D

Lenke til kommentar
Men da vil likevel prosessen ha samme navn.Fikk et inntrykk av at Ventsrv.exe nektet å ha to prosesser med likt navn kjørende samtidig

 

Stemmer ikke.

 

Husk å konfigurere ventsrv.ini riktig. Men start heller en ny post om dette pls.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...