Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt når jeg bøyer håndleddet


msmanson

Anbefalte innlegg

Ja, ligger vel litt i emnetittelen hva problemet går ut på, men jeg har altså vondt i håndleddet når jeg bøyer hånda.

Er kun i venstre håndledd, noe som er litt sær da jeg aldri bruker venstre hånda til noe som helst omtrent. Har hatt vondt i 1 1/2 år snart, men det har lissom kommet og gått litt, også har det ikke gjort veldig vondt, så jeg har ike tenkt noe mer over det, men nå begynner det altså å bli plagsomt.

Særlig om kvelden når jeg skal sove så merker jeg det veldig godt, så må ligge på de merkeligste måter for å ikke bøye på håndleddet.

Det som er ordentlig sært, og som fikk meg til å bli litt bekymra er det at når jeg bøyer håndleddet fremover, så har jeg en kul på håndleddet som føles som et bein og gjør vondt når jeg trykker på det. Er kun på venstre hånda, så har en mistanke om at dette ikke er helt normalt kanskje? Noen som har noen formening om hva som er galt???

Har planer om å ringe legen til uka for å få en time, men er kjekt å være litt forbredt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat det samme, bare at det er i høyre hånda.. Det kommer og går, nå om dagen er det helt fint. Er det sånn hos deg at hvis du vrikker(etc) med hånda så knaker det? Har merket den kulen selv, men har aldri gjort noe med det. Har vel sikkert hatt det sånn i 2 år nå eller noe sånt...

Lenke til kommentar

Har hatt vondt i venstre håndledd som du beskriver i over 10 år nå. Kommer og går, har aldri funnet ut hvorfor og har aldri gått til lege. Har ofte kommet når jeg har tatt armhevinger. Og jeg har også hatt en sånn ganglion i venstre håndledd for en del år siden, den gikk vekk av seg selv etter et par uker. Den var artig å plukke på hvertfall, kunne skubbe den under senene i hånden..

Lenke til kommentar

Hei.

 

Det leses ut som et kroniskledd problem. Den "harde klumpen" du kjenner, er mest sannsynlig en "osteofytes", som kommer pga av en inflammasjon.

 

Det finnes mye som kan forårsake dette, derfor ut fra beskrivelsene du har gitt, er det vanskelig å gi et "godt" svar.

 

De vanligste årsakene, til symptomene dine, er håndleddbetennelse, beinbrudd og karpal tunnel syndrom.

 

vaio ;)

 

ps: Ber om en røntgen.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Kanskje du har leddgikt ?

leddgikt går på alle leddene...

 

Ja, det kan begynne i ett ledd og gå over til andre ledd. Det kan være i bare ett ledd. Men det med den klumpen på håndleddet og at det gjør vondt når du bøyer hånden er symptomer på leddgikt. At det ikke har smittet over til andre ledd etter så lang tid uten medisiner, da er det sikkert ikke leddgikt.

Lenke til kommentar
Men det med den klumpen på håndleddet og at det gjør vondt når du bøyer hånden er symptomer på leddgikt.

Og symptomer for 100vis av andre sykdommer/lidelser

At det ikke har smittet over til andre ledd etter så lang tid uten medisiner, da er det sikkert ikke leddgikt.

Bra du tok fornuften.

Lenke til kommentar
Får jeg spørre;

 

Når kommer smertene?

Spiller du gitar, eller holder på med en annen aktivitet som kan slite på håndleddene?

 

 

Det gjør vondt stor sett hele tiden når jeg beveger den. Gjør også vondt om kvelden når jeg skal sove og hvis det er kaldt. Driver ikke med noe veldig fysisk nei. Sitter å skriver på dataen hver dag på jobb bare.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Guest_Pooka_*

Hei, artig at det faktisk har blitt skrevet om dette her.

Jeg har i en periode på ca 1 år nå merket at når jeg bøyer håndleddet innover (inn mot underammen) at det føles som noe er i klem. Jeg har også en liten klump som synes når jeg beveger litt på hånden.

Jeg driver å jobber en god del på data, og kan sitte i timesvis når jeg jobber med prosjekter.

Derfor har jeg lenge trodd jeg har hatt musehånd, og at det har kommet av slitasje el lignende..

 

Det er egentlig sjeldent jeg har plager med det, men når jeg trykker på kulen så gjør det inni h***** vondt!

Har ikke lagt merke til om det har noe med temperatur eller når på døgnet det er verst..

 

Godt at det ikke bare er meg som opplever detta, jeg begynte bli LITT bekymra :)

Men er det noen som har funnet ut av hva det kan være/komme av?

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat det samme som deg, men i høyre hånd. Har vært hos lege og det vare cyste (Håndleddsganglion) Det blaget meg på jobb så de sa de kunne operere den bort. Så de gjorde det den 10 Mai og nå er håndleddet blitt mye værre. Har akkurat begynt å jobbe 50% nå, men har problemer med det. Må sannsynligvis bytte jobb. Skal inn på sykehuset nå snart og se om det er noe å gjøre, men er skeptisk til om de skal få lov til å gjøre noe.

 

Har vært inne på sykhuset 3 ganger nå og alle gangene har ting blitt feil. og værre.

 

Forbanna dårlig helse vesen i dette landet her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...