Gå til innhold

Gamepad i CS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvilken versjon av cs? uansett om det går eller ikke vil det jo være et stort handikap.

1.6 hadde helst tenkt, men gjerne Source også. Mulig det vil være et handikap, men jeg orker ikke alltid å bruke mus og tastatur, da jeg synes det er mer "chill" å bruke gamepad.

Har lyst til å bruke Xbox 360-kontrollen min.

Skrevet

Det skal fungere greit i teorien, men i praksis vil du bli skutt.. du vil bli for treig... hadde hatt litt autoaim så hadde det gått greit.. gikk an å sett sv_autoaim eller noe før i tiden, men dette er jo nå deaktivert på samtlige servere.

Skrevet (endret)

Jeg driter da vel i hvor mange ganger jeg blir skutt... Spør bare om hvordan jeg får fiksa så jeg får spilt med gamepad. Hvor mye "bedre" folk er med mus og tastur enn med gamepad er for meg irrelevant. Jeg gruser da folk med gamepaden i Shadowrun (ja, jeg vet at CS er annerledes).

Noen som har noe å bidra med?

EDIT: Og nei, jeg slutter ikke etter 3-4 min. Så fjortis er jeg ikke.

Endret av Amored
Skrevet
Har du prøvd å gå inn i key-configuratoren og trykke på joysticken? Eller bare joine et spill og bruke joisticken?

Ja, det har jeg prøvd. Jeg får kun brukt venstre analog til å se rundt med. Resten funker ikke. Går ikke an å sette keys heller.

Skrevet (endret)

Kontrolleren er konfigurert og i "Game Controllers" og satt som "Preferred device" i kontrollpanelet i Windows?

Jeg har en Dualshock II tilkoblet min maskin så jeg kan egentlig bare starte CS og se hvor bra det går for meg. :)

Tilbake om et par strakser.

EDIT: Jeg ble hooket inn i et game via Friends med en gang jeg startet Steam. Testen blir litt utsatt.

EDIT2: Under "Mouse" finner du checkbokser for joystick. Klikk på og den fungerer.

Endret av JohndoeMAKT
Skrevet (endret)

Jeg har fått 360-kontrollen til å funke i CS, men bare som "look". Jeg kan prøve med min PC/PS2-kontroll og se om det funker.

Fikk du satt knappene til hva du ville?

EDIT: Jeg fikk gått bortover og sånn, men ikke flytta på crosshair, eller skutt.

Endret av Amored
Skrevet

Det er en annen checkbox for joystick-look.

Mitt beste tips er å binde ting til de forskjellige joystickknappene og bevegensene, lagre og åpne config-fila i en teksteditor og se hva resultatet blir. Så kan du manuelt lage en config hvor du kan gjøre akkurat det du ønsker.

Skrevet (endret)
Det er en annen checkbox for joystick-look.

Mitt beste tips er å binde ting til de forskjellige joystickknappene og bevegensene, lagre og åpne config-fila i en teksteditor og se hva resultatet blir. Så kan du manuelt lage en config hvor du kan gjøre akkurat det du ønsker.

Jeg har jo sagt at jeg ikke får satt knappene. Om jeg velger joystick look, så får jeg bare sett meg rundt i stedet for å gå bortover, så...

Ta en titt på Configuring Joystick and Wingman Controllers.

Lykke til! :-)

Det der funka dårlig gitt :S Men takk allikevel. Er det noen som har en joystick.cfg-fil de har lyst til å sende? Du som har fått det til å funke, har sikkert en.

Endret av Amored
Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet (endret)

Jooakim har da ikke skrevet det der.. Er jo inne på Steam sine sider..

EDIT: Liten forbokstav :blink:

Endret av Slettet-3t93k9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...