Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er vanlig avfetting like bra som turtle dekkvask?


stigga

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gummi tåler vanlig avfetting og vil fungere like godt etter hva jeg har prøvd.

Wurth sin avfetting fungerer ganske flott til det meste. Eneste med avfetting er at plastlister o.l. på bilen kan bli hvite. Da kan du bruke gummifornyer, denne fungerer også godt på siden av dekkene for å få de sorte igjen.

 

whitespirit fungerer også på dekkene og kan brukes. hjelper mye på grep når du vasker dekkene og holder de så rene som mulig..

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Dekkvask forbedrer grep en kort periode (noen km) men det alle som anbefaler dekkvask som liksom kun tenker sikkerhet glemmer en viktig ting i dem sammenhengen, på sikt blir ikke dekkene sikker, heller tverti i mot. Alt av middler/produkter som fungere til dekkvask er lensetilbaserte produkter og det ødelegger dekkets egenskaper på sikt. Vinterdekk må være myke for å skape friksjon, jo bedre friksjon jo bedre grep, med dekkvask mister dekket mykheten fortere enn uten dekkvask. Nå er det ikke alle vinterdekkene som er myke også er det jo en vurderingssak. Noen kjøper nye dekk hver år andre hvert 5 år mens noen drøyer 8 år. Et vinterdekk er modent for utskift etter 3 år. Man trenger jo heller ikke overdrive med dekkvask.

Det som er fint med produkter merket "dekkvask" er at det er et rent produkt. Med rent mener jeg at det ikke er tilsatt noen annen form for kjemikalier. Whitespirit er jo også et produkt som fint går ann og bruke.

Jeg vasker aldri mine vinterdekk. Har heller ingen problem med å stoppe, styre og fremkommeligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...