Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

fått ny stasjonær pc til barna. Skal jeg installere alle cd`er som følger med? Og jeg får ikke koblet til trådløs nettverk som alternativ


Anbefalte innlegg

Har fått den stasjonære pc som jeg bestilte til barna.

Skal koble til nettet, og er inne på velkomst-senteret. Trykker "koble til internett", får bare opp ett alternativ, "bredbånd (PPPoE)" men denne skal kobles til trådløst.

Hva gjør jeg nå?

 

Må jeg instalere noen av cd først tro? Og skal jeg installere alle?

Cd`ene er :

Drivers & Utilities - NVIDIA for windows VISTA

Cybelink DVD Suite - The ultimate Playback and Creativity Software

Nero express 7

XFX Play hard - driver cd

Company of heros - directx 10 patch disc og disc 1 (dette er vel et spill..??)

 

Fikk også opp at jeg måtte skrive inn en nøkkelnr. for windows. Følger ikke med noen nøkkelnr eller annen kode. Er det et annet sted hvor jeg finner dette, og hva skjer om ma ikke har den koden. Windows Vista Home Premium fulte med pc.

 

Blir glad om noen kan hjelpe meg nå !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Starter med oppkoblingen: du skal ikke velge "koble til internett", for det er ikke en direkte internettoppkobling. Du skal derimot koble til trådløs router. Med andre ord kan du trygt avbryte den veilederen. Velg heller "windowsknappen" (eller tilsvarende "Start", som på XP. I menyen til høyre velger du "koble til" - og her tenker jeg at du kan velge trådløst oppsett. Pass på at du har aktivert trådløs forbindelse (høyreklikk > aktiver).

 

Av programvare så installerer du hva du har bruk for, ikke mer. Hvis du trenger noen av programmene så installerer du dem etter behov.

 

Nøkkelnummer (også kalt "key code") finner du på et klistremerke på pcen, se etter et sølvfarget klistremerke med microsoft-logo.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Takk !

 

Fant nøkkelnr. på pc. Flott!!

 

Koble til - kan det hende det ikke er et trådløst nettverkskort på pc, for når jeg trykker koble til, så finner den ingen nettverk.

Er denne pc http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10138

 

Jeg har en Jensen air link fra den gamle pc, så kan bruke den om det er slik.

 

Når det gjelder cd`ene jeg et va nero er, et brenneproam. Men de andre? Ungene skal bruke pc til spille på. Bør de ha noen av de andre cd`ene innstalert? Hva er de til?

 

Takk for hjelpen !

Lenke til kommentar
Cd`ene er :

1- Drivers & Utilities - NVIDIA for windows VISTA

2- Cybelink DVD Suite - The ultimate Playback and Creativity Software

3- Nero express 7

4- XFX Play hard - driver cd

5- Company of heroes - directx 10 patch disc og disc 1 (dette er vel et spill..??)

1- Driver CD

2- Cyberlink DVD Suite; Her er programvare for dvd avspilling og om jeg ikke er helt paa baertur, videoredigering.

3- Ja, dett er ett brenneprogramm.

4- Driver CD

5- Ett sanntids strategi spill, som foregaar i annen verdenskrig.

Endret av NuDimon
Lenke til kommentar
Takk !

 

Fant nøkkelnr. på pc. Flott!!

 

Koble til - kan det hende det ikke er et trådløst nettverkskort på pc, for når jeg trykker koble til, så finner den ingen nettverk.

Er denne pc http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10138

 

Jeg har en Jensen air link fra den gamle pc, så kan bruke den om det er slik.

 

Når det gjelder cd`ene jeg et va nero er, et brenneproam. Men de andre? Ungene skal bruke pc til spille på. Bør de ha noen av de andre cd`ene innstalert? Hva er de til?

 

Takk for hjelpen !

 

Jensen kortet kan du bruke, drivere finner du sikkert på nett.

 

Ellers ville jeg innstalert Drivers & Utilities - NVIDIA for windows VISTA, skjermkortdrivere finner du også på nett.

Endret av salomo
Lenke til kommentar
De driver cd`ene bør jeg installere kanskje?

 

Det er windows DVD maker på pc. Trenger jeg da nero ?

 

Istedenfor å installere skjermkortdriverne ifra CD, laster du ned de nyeste her:

Nvidia

 

Etter som jeg klarer se, er XFX cden og Nvidia til det samme, skjermkortet, så de trenger du ikke installere om du laster ned nyeste driver ifra Nvidia.

 

Nero 7 trengs strengt tatt ikke, men det er ett godt og enkelt cd-dvd brenneprogram.=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...