Gå til innhold

Theatre of War (hemmelig juvel)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av og til kommer det skikkelig gode spill som aldri får den oppmerksomheten de fortjener, og Theatre of War er et slikt. Tenk Blitzkrieg, bare 100 ganger større maps med full 3D og 100% vekt på realisme.

Man kan spille som Tyskland, de allierte, Polen eller Russland, og det er selvfølgelig WW2 det er snakk om.

Skryteliste: Enorme maps, realistisk ballistikk, realistisk penetrering (basert på type ammunisjon, avstand og vinkel), line of sight, psykologi (menn og tank crews flykter om de ikke takler presset), realistisk avstand når det skytes (ikke 50 meter, men gjerne 1000m med MG og flere km med tanks og kanoner) og veldig pene og autentiske utgaver av hundrevis av panserede biler og tanks.

Et par bilder fra første mission som Tyskland, hvor jeg invaderer Polen:

Overblikk:

tow2008020100302973hl3.jpg

En polsk soldat flykter etter at den pansrede bilen har blitt penetrert av en runde fra en Panzer IV som såvidt kan sees i det fjerne:

tow2008020103260401db6.jpg

Dette er noe for deg, gunfreak!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sikkert fordi det er ganske vanskelig. :yes: Man kan ikke kjøre tanks og menn frem på linje og forvente at ting går bra, dette er ikke Company of Heroes. Spesielt det med line of sight er interessant. En tank som står bak en busk kan ikke skyte om den ikke ser fienden du vil at den skal skyte på, feks. I andre rts bare blaster de gjennom hus. (Det er et eget kamera for å gå helt ned og se hva tanken ser)

En annen ting er det med avstand og størrelsen på maps, man mister lett oversikten, og plutselig er den nydelige heavy tanken man ofret to medium tanks for å få, gått opp i flammer. :!:

Jeg har tapt mange slag hittil, men jeg prøver igjen. Dette spillet er digg.

PS: Det krever en del hardware, i hvert fall på high. Specs i signatur, og jeg får 40-20 fps med alt på fullt i 1600x1200 med litt ekstra AA og AF i nVidia control panel.

PS2: Det er et slags rollespill-element også, siden man kan oppgradere infanteri og tank crews etter endt mission. Man velger hva man bruker xp på, og etterhvert blir de bedre til å skyte, bedre moral, osv. osv. Skikkelig erfarne tank crews kan feks skyte (og treffe) mens tanken er i bevegelse.

Endret av koronag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...