Gå til innhold

More TV driver med ulovlig markedsføring


Anbefalte innlegg

Gromit: Hva er e-post adressen til Utelivsavisa?

 

Har selv fått to SMS fra dem, men jeg hr aldri hørt om dem, og ihvertfall ikke meldt meg på noe SMS varsligenr av denne typen. Finner heller ingenting om dem når jeg søker på google. eneste jeg finner er ting som "utelivsavisen Natt&Dag" og "Utelivsavisen Time Out".

 

Så hvis du kunne gitt meg e-post adressen, eller en link til hvor jeg finner e-post adressen, hadde det vært fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gromit: Hva er e-post adressen til Utelivsavisa?

 

Har selv fått to SMS fra dem, men jeg hr aldri hørt om dem, og ihvertfall ikke meldt meg på noe SMS varsligenr av denne typen. Finner heller ingenting om dem når jeg søker på google. eneste jeg finner er ting som "utelivsavisen Natt&Dag" og "Utelivsavisen Time Out".

 

Så hvis du kunne gitt meg e-post adressen, eller en link til hvor jeg finner e-post adressen, hadde det vært fint.

 

[email protected]

 

Enjoy..

Lenke til kommentar

Jeg har og i likhet med mange andre her fått sms fra "utelivsavisen" uten å ha bedt om det, så på fredag begynte jeg min egen lille research for å prøve å komme til bunns i hva det her er for noe snusk. Eneste relevante treff i google på utelivsavisen er avisen "Natt & Dag" som tidligere nevnt. Jeg ringte dem og sa at jeg hadde fått en del sms'er fra "utelivsavisen" og fra nr 2460 de siste ukene. Dette visste de liksom ingenting om, og de sms'ene kom ikke fra dem i hvertfall. Ok tenkte jeg, så ringte jeg 1881 for å høre hvem nummeret 2460 var registrert på. 1881 fant ikke nummeret i sin database. En smule forbanna prøvde jeg å opprette en tråd her på forumet på fredag for å høre om andre hadde peil på hva det her var for noe, men da fikk jeg bare en feilmelding hver gang jeg prøvde å poste hvor det sto "the topic title must contain more than two characters" selv om den inneholdt sånn 10 tegn, jaja nok om det. Den epost adressa "[email protected]", hvem er det den tilhører, er det "Natt & Dag" eller hvor var det du fant tak i den Gromit? Og er det nå konkludert med her at det er en beviselig sammenheng mellom medlemskap i eurobate og disse reklame sms'ene? Jeg var selv med i eurobate frem til for 10 min siden da jeg leste tråden her og meldte meg ut.

Lenke til kommentar

utelivsavisen er utelivsavisen.no

 

Der er det eneste du finner, et skjema for å registrere seg, og e-post + telefon nummer.

 

Telefon nummeret er ikke registert i telefonkatalogen (det er foresten et mobilnummer.)

 

Domene derimot er registrert på enkelmansforetaket "CLAWA Ørjan Espeseth Clausen".

 

Jeg har sendt klage til forbrukerombudet, så får se hva de gjør. Har også sendt e-post til utelivsavisen der jeg ba om å bli fjernet fra deres lister + få returnert eventuelle penger de har krevd for meldingene.

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar

Merkelig at siden ikke kommer opp når en søker i google da, men kjempefint at noen her fant den :), begynte å irritere meg det greine der.

Har sent dem en epost jeg og hvor jeg ber dem fjerne tlfnr mitt fra listen deres, samt å få refundert de utgiftene jeg har fått som følge av de uønskede sms'ene. Tviler på jeg får refundert noe som helst, men så lenge det blir slutt på sms'ene så er det vel greit nok, selv om det i og for seg er en prinsippsak at man ikke skal bli fakturert for noe man ikke har bestilt. Useriøse sleipe folk!

Bra at du har sent brev til forbrukerombudet fatalicus :)

Endret av KoZm0
Lenke til kommentar

Jeg sendte epost til utelivsavisen med kopier i kopifeltet til forbrukerombudet, forbrukerrådet, kundeservice CPA leverandøren, kopier CPA ansvarlige i Netcom og kundeservice hos min operatør. Så alle har fått beskjed. Syns at slike er firma er noen parasitter på jordens klode og fortjener all verdens pinsler ifølge meg.

Lenke til kommentar

Jeg blir så ufattelig provosert av dette!!! Ringte inn til kundeservice nå nettopp, ble lovt å bli ringt tilbake da han som hadde ansvaret for dette var opptatt... (bombe??). Har aldri fått slike meldinger tidligere, mitt nr har aldri vært registrert hos noen.

 

Har fått 2 meldinger fra 2460, slik dritt vil jeg ha meg frabedt..

 

Dette skal jeg klage inn til forbrukerombudet ummiddelbart!!!!!!

 

 

Ps. har blitt belastet 3kr pr melding. Dette gjør meg rasende (av prinsipp)

Endret av rono
Lenke til kommentar

Det viste seg at årsaken var at jeg har Bigbite kortet.. Der er navn og nummer registrert og de hadde fått opplysninger fra dem. (ifølge han jeg prata med hos utelivsavisa). Men det hadde skjedd en "feil" ved "portering" av nummer som han kalte det... Skulle i alle fall få refundert 6kr, (prinsipp) og ikke motta flere slike meldinger. Får se om de holder ord..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har også fått sms fra Utelivsavisa og blitt trekt uten at jeg har meldt meg inn. Anbefaler at alle som har mottatt sms fra nr 2460 og som ikke har bestilt en slik tjeneste, klager til forbrukerombudet. Jo flere klager de får jo høyere prioritet får saken og større blir sjansen for at de får Utelivsavisen i kne.

Lenke til kommentar
forbrukerombudet har allerede sendt brev til utelivsavisen.

 

Jeg (og de andre som hadde klaget) mottok kopi av brevet for et par uker siden.

 

Så send en e-post til utelivsavisen om at du ikke har meldt deg på, og vil ha pengene tilbake, så ordner de det.

 

Kan du legge ut en kopi? Jeg har også klaget til forbrukerombudet, men ikke fått noe brev.

Lenke til kommentar
forbrukerombudet har allerede sendt brev til utelivsavisen.

 

Jeg (og de andre som hadde klaget) mottok kopi av brevet for et par uker siden.

 

Så send en e-post til utelivsavisen om at du ikke har meldt deg på, og vil ha pengene tilbake, så ordner de det.

 

Kan du legge ut en kopi? Jeg har også klaget til forbrukerombudet, men ikke fått noe brev.

skal se om jeg får skannet det inn i morgen, og lagt det ut da.

 

må også sensurere det litt, da det inneholder en liste med navn og adresser til de som forbrukerombudet har mottatt klage fra x_x

 

[EDIT] har du fått brev i dag?

Jeg kom hjem fra jobb idag til nytt brev fra forbrukerombudet, der de opplyser utelivsavisen om at det har vært flere klager siden forrige brev. Nå hadde brev blitt sendt til de nye som har klaget også.

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar
Mobilselskapet Mobile Entertainment AS sendte nylig ut sms-er til en rekke personer som ikke har samtykket til å motta slike meldinger. Forbrukerombudet ber om utredning etter klager fra 29 personer.

 

«Hei! Som bruker av More TV vil du motta gode tilbud. Prøv så mange nummersøk du klarer i en måned GRATIS. Prøv i dag: Send ME til 2012. For utmelding ring 40006460.»

 

Slik lyder meldingen fra mobilselskapet. Tilsynelatende kan dette se ut som en nokså uskyldig SMS. Vi i Yeye.no fikk også meldingen, og ettersom vi aldri har hørt om – eller registrert oss – hos More TV, bestemte vi oss for å ettergå meldingen og hvor selskapet kan ha fått vårt nummer fra.

 

Er tatt fra en artikkel hos yeye.no

 

Les hele saken her; Advarer mot mobilsvindel

Endret av jadz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg sendte en litt småsint mail til "utelivsavisen" akkurat. Er DRITT lei av å få sånne svindel-SMSer.

 

Utelivsavisen,

 

Jeg vil meddele at deres firma har sendt meg SMSer på nr 93433130 uten mitt samtykke, og ikke bare spammet innboksen men også prestert å ta betalt for dette.

Ber om at alle betalinger fra bruker av dette telefonnummer og en godtgjørelse for tort og svie, og og brudd på markedsføringsloven til kontonr. xxxx xx xxxxx og at jeg ikke mottar noen fremtidige SMSer fra dere.

Syntes også at dere burde hatt noen navn på ansvarlige ansatte, og gitt navnet på et foretak som faktisk eksisterer i brønnøysundregisteret.

Stemmer det at foretaket bak denne tjenesten er "Generation X Romerne" drevet av Lars Tore Sundquist Wollum, Årås Svingen 4, Leilighet 54, 2007 Kjeller?

 

Hvis dere har noen motforestillinger mot dette ber jeg dere framlegge bevis for mitt samtykke om bruk av deres tjenester.

 

V. Guttormsen

 

Søkte opp domenet på WHOIS, fant foretaket det var registrert på, sjekket brønnøysundregisteret, fant et navn, samsvarte noelunde med selskapets oppgitte registreringssted og sendte en sint mail.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...