Gå til innhold

Anbefalte innlegg

La vi si at scenarioet er slik:

En kompis av meg driver en stor nettside. Han har bedt meg om å stå for sikkerheten av den for å hindre at den ikke bli hacket og det som tenkelige kan skje.

 

hvordan skal jeg da klare dette fra mitt ståsted siden webserveren kan befinne seg andre land/by osv. Finnes det noen programmer eller noe som kan scanne nettsiden for å se etter infiserte "saker" på siden eller blitt hacket osv? tenkte det meste skulle skje automatisk.

 

jeg skal ikke ha mulighet til å gå innpå webserveren eller noe som helst. alt skal skje med hjelp av et verktøy.

 

Takker for alle inspill. håper jeg ikke forklarte alt for vanskelig..bare spør om det er noe uklart ( noe det sikkert er:P)

Endret av Andrivio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det finnes en haug med slike løsninger. Alt fra enkle gratis portscans til litt mer heavye automatiske scanninger og hele veien til manuelle forsøk på sikkerhetsbrudd. Det er gjerne sånn at de manuelle løsningene er de dyreste, men også de som faktisk finner alt inkl. menneskelige svakheter. Jeg vet vi kan levere både automatiske og manuelle sikkerhetssjekker gjennom en av våre samarbeidpartnere, men vet dessverre ikke nok om produktet til å kunne si mer enn markedsføringsmateriell. Jeg kan grave frem litt for deg hvis du vil, så har du litt flere knagger å henge tankene dine på :) Bare si fra.

Lenke til kommentar
Ja, det finnes en haug med slike løsninger. Alt fra enkle gratis portscans til litt mer heavye automatiske scanninger og hele veien til manuelle forsøk på sikkerhetsbrudd. Det er gjerne sånn at de manuelle løsningene er de dyreste, men også de som faktisk finner alt inkl. menneskelige svakheter. Jeg vet vi kan levere både automatiske og manuelle sikkerhetssjekker gjennom en av våre samarbeidpartnere, men vet dessverre ikke nok om produktet til å kunne si mer enn markedsføringsmateriell. Jeg kan grave frem litt for deg hvis du vil, så har du litt flere knagger å henge tankene dine på :) Bare si fra.

 

takker for svar :D

 

kunne du gitt meg noen eksempler på sike programmer, sånn jeg kunne testet ut hvordan det funker?

 

er det mulig å se om siden er infisert av et eller annet også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...