Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC skrur seg ikke HELT av når jeg velger shut down


Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer på om noen kan hjelpe meg med et lite "problem" jeg har. Jeg har nettopp bygget en ny PC og alt fungerer tilsynelatende klokkerent i Windows. Jeg opplever ingen ustabilitetsproblemer og alt er bare flott.

 

Plutselig i går oppdaget jeg en rar ting da jeg skulle skru av maskinen med shutdown i Windows. Da skrur den av skjermen på vanlig måte og "kobler ut" alt bortsett fra lys og vifter. Altså, etter at jeg har skrudd av maskinen, fortsetter alle lys og vifter å gå. Dette inkluderer altså kabinettvifter, hovedkortlys, prosessorvifter, MEN PCen er AV. Dette er veldig rart og skjedde plutselig i går.

 

Det har fungert å skru den av skikkelig de andre gangene.

 

Noen som har anelse om hva dette kan være?

 

PS: Jeg har sjekket power settings i Windows og jeg er helt sikker på at jeg trykker "shut down" og ikke "hibernate" eller "sleep".

 

Håper på behjelpelige svar :) Takk!

Endret av Strandball
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Caze.. takk for tipset!

Men det som er så rart er at det fungerte skikkelig for 3 dager siden og jeg har ikke installert noe nytt som jeg tror kan forårsake dette. Det eneste jeg har lagt inn er nytt skjermkort (2870 X2) og nye lydkortdrivere (integrerte)..

 

Tror du fortsatt at det er dette?

Lenke til kommentar
Vanskelig å si. Du burde uansett ha de siste chipset-driverne. Har du gjort noen endringer i BIOS?

 

 

Niks, har ikke gjort noen endringer i BIOS. Men jeg skal oppgradere til siste chipset-drivere og kanskje flashe BIOS når jeg kommer hjem og se hvordan det går! Skal forresten teste å defaulte BIOS først. Tror du det hjelper å resette CMOS?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...