Gå til innhold

Nettsider som selger kjeder med oppned kors?


Anbefalte innlegg

Kanskje feil sted å poste dette, men har lett febrilsk etter ei nettside som selger et oppned-kors uten mætt dilldall og slikt. Så da spør jeg dere! Vet dere om noen nettsider?

Noen som veit hvor jeg får tak i samme kjedet som Satyr i Satyricon har?

Helst norske nettsider.

 

Takker for svar: D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike som deg Sigurd. Undersøk litt før du skriver noe.

 

Opp-ned kors har egentlig ingenting med satanismen å gjøre, det er bare blitt misforstått for dets egentlige betydning. Det var St. Peter som etter tradisjonen skal ha blitt korsfestet på et opp-ned kors fordi han følte at han ikke var like verdig som Jesus, og dermed ikke skulle korsfestes samme vei.

Endret av Ryuk
Lenke til kommentar

Det er riktig det ja. Men hvis du ser person gående rundt med et opp-ned kors så er ikke det første du tenker at h*n er en god kristen. ;) Pentagramet er jo heller ikke satanisk opprinnelig.

 

Korset du ser etter er nok spesiallagd til Sigurd. Kanskje du er heldig og finner det hvis du ser etter sider som selger Satyricon merch.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 8 måneder senere...

I noen deler av satanismen gjør de alt motsatt som i kristendommen.

 

"I Satankirken foregår mye rart, blant annet sorte messer, som enkelt sagt er parodier på kristne gudstjenester. De kan gjennomføres på mange måter, men et poeng er å sette det hele på hodet, å gjøre alt omvendt. Det vil si at en i en "bakvendt" messe erstatter nattverden med et blasfemisk måltid for å distansere eller frigjøre seg fra det kristne sakramentet. I stedet for en ydmyk trosbekjennelse, kan en gjennomføre en stolt syndsbekjennelse. I stedet for "Fader vår" kan en be en bønn til den motsatte guden (Satan) om de motsatte verdiene. I stedet for kristne salmer kan en synge blasfemiske salmer eller hymner til Satan. Osv." - http://tb.no/article/20060105/KOMMENTAROGDEBATT/101050232

 

Å gå med oppned kors er en del av dette.

 

Dag

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Vel, det eg meinte med "den kristne satanismen" var berre at det fins bl.a. ein "religiøs satanisme" som i lik grad som f.eks. kristendommen tilber ei overmakt osv, mens det på ei anna side fins ein "satanisme" som går på å dyrke seg sjølv.

 

Eg har av inntrykk at den "kristne satanismen" er meir vanleg blant "tidlegare kristne" som vil vende seg mot det som i den kristne trua blir rekna som "det gode" (Gud, jesus osv), om du forstår.

 

No skal eg ikkje heller sei at eg er nokon guru innanfor området, så dei som måtte ha meir på hjarta kan berre fylle på. :)

Lenke til kommentar
Vel, det eg meinte med "den kristne satanismen" var berre at det fins bl.a. ein "religiøs satanisme" som i lik grad som f.eks. kristendommen tilber ei overmakt osv, mens det på ei anna side fins ein "satanisme" som går på å dyrke seg sjølv.

 

Eg har av inntrykk at den "kristne satanismen" er meir vanleg blant "tidlegare kristne" som vil vende seg mot det som i den kristne trua blir rekna som "det gode" (Gud, jesus osv), om du forstår.

 

No skal eg ikkje heller sei at eg er nokon guru innanfor området, så dei som måtte ha meir på hjarta kan berre fylle på. :)

 

Ja eller man kaller det ikke kristen satanisme, men religiøs satanisme eller teistetisk satanisme hvor de gjør mange ting motsatt og av kristendommen :) Dette er da ikke den største formen innenfor satanismen og noe av det kan heller kalles okkultisme framfor en religion.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Tror nok det er flere som burde sjekke opp historien sin. St. Peters korset er KUN det korset dersom strekene er helt rette. Bryter du de rette strekene bryter du også den betydningen av symbolet. Slik et pentagram er en matematisk formel for 5 kanten som danner seg i stjerna. Er ikke den perfekt er det ikke lengre et pentagram. All symbolikk brytes med og forandre på det. Langt ifra alle opp ned kors er St. Peters korset. Her må folk lære seg å skille mer med hva som forblir hva. Og hva som endrer seg.

 

LaVey satanismen er jo kjent som en "satanisk religion" Med tanke på at de har egen bibel, egen kirke etc. Bud som er anerledes enn de kristne som "du skal ikke skade eller ta livet av uskydlige dyr med mindre det er i selvforsvar eller til mat" Det går også veldig mye på respekt. Vis man ikke respekterer reglene til den man er på besøk hos har man ingenting der å gjøre. Respekterer ikke de som er på besøk hos deg dine regler har de ingen der å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...