Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygd maskin starter ikke i det hele tatt! (Haster)


Anbefalte innlegg

Hei alle flinke mennesker!

 

Jeg har nettopp bestillt en komplett pc i deler, og har bygget en del pcer før, men har nå et stor problem:

 

Maskinen starter ikke. Det er ingen liv når jeg trykker på-knappen, men jeg har testet strømforsyningen og den fungerer med alle vifter som er koblet direkte til.

 

Jeg bygde hele pcen, fikk problemer og feilsøkte for så å demotere og bygge på nytt, men har fortsatt samme feilen.

 

Mine Specs:

Hovedkort: ASUS P5N32E-SLI

CPU: Q6600

Skjermkort: 2 stk GlubForce 8800GT

Minne: 4X1GB Mushkin Camoflage

Strømforsyning: Thermaltake 750W

 

Hva kan det være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det du kan prøve er å koble resett knappen til der man skal ha "start/PWon", prøv så å starte med resett knapp.

Siste forsøk kan være å ta en binders mellom de to "PWon" polene, dog vet jeg ikke om dette er bra eller vil virke.

 

 

Det var egentlig det første som slo meg at det kan være noe galt med pwr knappen din, prøv en tjuvkobling eller et annet kabinett.

Lenke til kommentar

Hurtigkobla til slutt da jeg ble litt lei av å vente, og da startet maskinen i noen får sekunder. Viste seg etter netshop sendte feil hovedkort på første bestillingen, greide de å sende en b-vare som de har fått fra en kunde. Her manglet det vist flere komponenter og en av pinnene i CPU brønnen var brukket. Trodde det skulle være slik, da jeg ikke har bygget pc på noen år, men da jeg fikk se et nærbilde av CPU brønnen så jeg ganske for hva som var feil. Tok kontakt med netshop idag, og da ble jeg anbefalt å søke retur og bestille et annet kort en ASUS da disse ikke liker 4 minnebrikker. Tok da en retursøknad der jeg fortalte mitt problem, og de problemene jeg har hatt underveis og spurte til slutt om det ikke var mulig å få et EVGA 780i hovedkort med mellomlegget som plaster på såret for knottete og lang bestillingstid. Fikk nettopp mail der de ba meg sende hovedkortet i retur, og jeg skal få det nye der de betaler mellomlegget. Takk til netshop som vet når de ikke har vært helt på topp og vil vise service og bra kundebehandling. :)

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt - alle 680i og 780i sliter litt med 4 minnebrikker. Altså, ikke ved stock, men jo flere minnebrikker, jo lavere prime -stabil FSB kan du forvente. Det er chipsettet som dessverre er litt så-om-så.

 

Aner ikke om du skal overklokke eller ikke, i hvilket tilfelle det ikke har noe å si for deg, men det er verdt å nevne :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Sjekk at den pinnen du resetter bios med,(Jumperen)ikke er satt feil slik at den resetter bios. Hvis den står feil vil du bare få opp en svart skjerm.

 

. = Pinne

-- = Jumper

 

Hvis den står slik

 

.-- Flytt den til den står slik

 

--.

 

Prøv å starte maskinen nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...