Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lyd fungerer ikke, trenger litt hjelp ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei godtfolk!

Formaterte nettopp datamaskinen pga. jeg ikke fikk lastet inn SP2 (service pack 2). Denne datamaskinen er komplett i fra butikk, (kjøpt i 2000) men medfølgte ingen "gjennopprettings cd" aka xp cd. Så fikk låne en annens xp-cd.

Problemet er nå at jeg ikke får noen lyd, å klarer ikke å finne driver til denne typen (Unimodem Half-Duplex Audio Device). Noen som har hatt problemet før, som vet hva som ska gjøres for å fikse den?

På forhånd, Takk! =)

-pis-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjelder dette et separat lydkort, eller gjelder det "lydkort" integrert på hovedkortet? I sistnevnte tilfelle kan du forhåpentligvis finne en audio-driver på websidene til hovdkort-produsenten.

Skrevet

Hovedkortet har intigrert lykort.

Har også prøvd dette, med å finne en lyd-driver. Virker som om problemet etter formateringen er at lydkortet har skiftet funksjon fra det den opprinnelig hadde. For var inne på nettsida til Packard Bell å så at det var en helt annerledes type enn det det skulle være.

-Unimodem Half-Duplex Audio Device, sier "Belarc"

-SigmaTel C-Major (STAC97N) for SiS audio driver, sier Packard bell.

Lasta ned driveren til "SigmaTel C-Major" men datamaskinen sa at den ikke fant den rette software til denne typen. Alt i PC-en, inkl. høytalere er orginalt.

Skrevet
Hovedkortet har intigrert lykort.

Har også prøvd dette, med å finne en lyd-driver. Virker som om problemet etter formateringen er at lydkortet har skiftet funksjon fra det den opprinnelig hadde. For var inne på nettsida til Packard Bell å så at det var en helt annerledes type enn det det skulle være.

-Unimodem Half-Duplex Audio Device, sier "Belarc"

-SigmaTel C-Major (STAC97N) for SiS audio driver, sier Packard bell.

Lasta ned driveren til "SigmaTel C-Major" men datamaskinen sa at den ikke fant den rette software til denne typen. Alt i PC-en, inkl. høytalere er orginalt.

Hvilket hovedkort har du?

Skrevet
Dette ser ut som det er noe bra greier, men har ingen anelse hvilken jeg skal prøve, så jeg får bare teste det ut ;p

Hent ned begge driverne som står under Audio, så skal det funke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...