Gå til innhold

Vil denne PC-en klare å spille av HD-DVD-filmer?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette spørsmålet:

 

Vil denne PC-en klare å spille av HD-DVD-filmer?

 

P4 3,2 GHz

2048 MB RAM

Radeon HD 2600XT 512MB GDDR3 AGP

HD-DREV fra Thosiba

PowerDVD Ultra Deluxe v7.3.3304

 

Jeg har en del HD-DVD-filmer, og siden BD snart har vunnet gidder jeg ikke kjøpe en HD-DVD-spiller til TV-en, men heller spille dem gjennom PC-en. Hvis det som står over er nok til å spille av i 1080p kjøper jeg et HD-DVD-drev.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
'Går det no vel an' var da vel litt vagt :roll:

 

Noen andre som vet om det vil gå?

 

Takk for at du svarte i alle fall.

 

Det går an! Der har du eit konkret svar :tease: So lenge du har HD-DVD drev er det ikkje noko i vegen for å spele av desse platene.

 

Hehe, det går det jo ikke an å si... Bare man har et HD-DVD drev så går det, unskyld meg men hvor lite peiling har du...

 

Om Du kan spille av HD DVD kommer helt an på hardwaren i PC-en... Men i ditt tilfelle vil den klare å spille HD-DVD fordi du har et HD-2600XT med avivo (Skjermkortet hjelper til med dekoding av video) Powerdvd Ultra har støtte for bruk av ati sin avivo teknologi, så det blir ikke noe problem for deg... Når det gjelder mkv containere generelt med 1080p er jeg litt usikker, men 720p går helt fint... Er en veldig grei codec som heter CoreAVC som du må få tak i, den er veldig lite resurskrevende...

 

Så her har du svaret, ja den PC-en vl fungere helt greit med riktig software til det du trenger...

Lenke til kommentar
Så her har du svaret, ja den PC-en vl fungere helt greit med riktig software til det du trenger...

...bortsett fra lyden. Toslink og spdif har ikke båndbredde nok til å overføre de nye lydformatene, så om du skal bruke receiver og digital overføring er du prisgitt at filmen inneholder DD eller DTS-HD/DTS spor. Powerdvd har riktignok mulighet for omkoding til DTS, men det lyder mildt sagt elendig. Auzentech lanserer snart et lydkort som legger til lyden over HDMI, og da har du en løsning forutsatt at receiveren din kan dekode de nye formatene. Få receivere som er eldre enn et halvår kan det.

 

Er en veldig grei codec som heter CoreAVC som du må få tak i, den er veldig lite resurskrevende...

 

CoreAVC gir lavere systembelastning på bekostning av bildekvalitet. Godt synlig på store bilder, f.eks. lerret/PJ combo. Ikke det at Powerdvd gir noe særlig bra bilde heller, samme hvordan jeg kalibrerer er og blir det noe fryktelig galt med fargene...

 

Det er med andre ord en del ting som mangler før PC er et fullgodt alternativ til standalone spiller når det gjelder HDDVD/BD avspilling, men det kommer nok.

:)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...