Gå til innhold

Amerikansk GBA SP + Europeisk lader = Nei?


Tobe__

Anbefalte innlegg

Kjøpte en GBA SP av et kvinnfolk på finn.no. Så klart visste ikke hun at det var en amerikansk modell, så dette var det ikke opplyst noe om i annonsen. Laderen som fulgte med GBA'en er da så klart også amerikansk. Det jeg da lurer på er om det går an å kjøpe en europeisk lader og bruke den, eller om det er en standard i selve batteriet også? Høres kanskje ut som et merkelig spørsmål, men bedre å være på den sikre siden :)

 

Edit: Hvis dette går an, kan jeg da bruke laderen jeg allerede har som fulgte med GBA Micro'n?

Endret av Tobe__
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ti meg om jeg tar feil, noen, men jeg er 90% sikker på at det er mer eller mindre 0% forskjell på en amerikansk GBA SP og en europeisk SP. Spillene er jo også regionfrie. Det du kan gjøre er å se bakpå GBA-en og sjekke hvor mange volt som skal gå inn i GBA-en. Bakpå min GBA (original) så står det f.eks. Adapter Input 3,3V == 350mA. Etterpå sjekker du volt ut på en vanlig norsk GBA adapter. Det burde altså være samsvar mellom volt ut på adapteret og volt inn på GBA-en ... :)

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Skal sjekke dette når jeg kommer hjem fra jobb. Om dette da skulle stemme, og at man kan bruke europeisk lader på en amerikansk GBA, kan jeg da bruke laderen som fulgte med GBA Micro'en? Begge er jo en GBA, med forskjell på utseendet så klart. Kontakten som skal inn i GBA'en er lik også, om jeg ikke tar helt feil. Som sagt, skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...