Gå til innhold

FPS "Spikes" i WoW?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg postet det her på Hardware.no, men tenkte at jeg kanskje kunne finne noen svar her også, siden det er mange WoW spillere her. Kanskje problemet er relatert til wow og ikke skjermkortet? Bare qouter posten min her:

"Jeg ha et problem med skjermkortet mitt. Jeg har et MSI GeForce 8800GTS 320MB kort og PC-en er ellers ganske ny med 3k RAM, Dualcore 2,4 prosessor osv...

Problemet startet for litt over en uke siden da jeg spillte World of Warcraft. Jeg fikk plutselige "spikes" i fpsen min som droppet fra ca 100 fps til 1-3 fps i ca 10 sekunder. Etterhvert har disse "spiksene" vært mer hyppige. Temperaturen har ligget helt opp i 87 grader. Jeg har rengjort kabinettet og kortet, men har de samme problemene.

Så i går spillte jeg Call of Duty 4. Kortet kom opp i 86 grader, men jeg fikk egenltig ikke noen spikes i FPS'en. Før dette var jeg ganske sikker på at problemet var kortet, og kanskje varmen, men siden jeg ikke fikk noen spikes i CoD4, kan problemet kanskje ligge i World of Warcraft? DEt kan også hende at det bare var tilfeldig at jeg ikke fikk det i CoD4. Spiksene i WoW har vært veldig uregelmessige og av ulik lenge.

Kan ikke slike temperaturer være skadelige? Jeg ligger på 65-70 i idle temperatur, og helt opp mot 88 grader under spilling. Som sagt er også problemet kommet nylig. PC-en er ca 9 måneder gammel.

Bare å spørre om noe, og så håper jeg noen kan hjelpe. Har tenkt å sende inn kortet, men ville se hva "ekspertene" har å si først.

Robin."

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Disse kortene tåler oppimot 120 grader celsius, så det er nok neppe varmen som forårsaker det. Alt under 100 er greit. :)

Endret av Eryk
Skrevet

Prøv uten addon. - Jeg hadde det slik en gang i fjor, men fant aldri ut hva slags addon som gjorde det og orket ikke bruke eliminasjonsmetoden :-D - til slutt fikset det seg av seg selv (oppdaterer addonsene hele tiden så...)

Skrevet

Hadde det samme problemet, og det viste seg at det var addon-relatert. I mitt tilfelle var det Recount som var problemet.

Skrevet (endret)

Hmm har samme problemet, har 8800 GTS 512.

Har hatt ganske lav FPS lenge, men i det site har jeg begynnt å få sjuke spikes.

Funket det å fjerne addons for deg, trådstarter?

EDIT:

+ at det tar sånn ca 30 sec å logge ut/inn

Endret av World Of Warcraft

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...