Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lett mc. Aprilia Rs 125 , Yamaha YZF eller Mito ?

Andie93

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sa det mest selv for å informere samt å få kommentar til det, for å lære litt mer selv om det. En skal jo ikke bli avskrekket til å kjøpe 2-takter heller, men greit å bli informert.

Gjensidige er vel mest kunnskapsrike på motorsykkler, Vesta er treige på denne delen var min erfaring. Samt jeg har hørt IF har noen gunstige priser. Anyways jeg har forsikring på gamligen 70%, da blir det kroner spart. 4800kr i året.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
trådstarter..du sa den har 40hk, det er med eff.anlegg/uplombert (rundt 38hk)..originalt er exc strupt ned til 4,7hk!

6.5hk..

Ikke det at det gjør det bedre :tease:

Endret av gilera
Skrevet
trådstarter..du sa den har 40hk, det er med eff.anlegg/uplombert (rundt 38hk)..originalt er exc strupt ned til 4,7hk!

Den jeg sendte link av hadde 40 hk. Men jeg er ute etter en 15 hk.

Gjest Slettet+19283741
Skrevet (endret)
Sa det mest selv for å informere samt å få kommentar til det, for å lære litt mer selv om det. En skal jo ikke bli avskrekket til å kjøpe 2-takter heller, men greit å bli informert.

Gjensidige er vel mest kunnskapsrike på motorsykkler, Vesta er treige på denne delen var min erfaring. Samt jeg har hørt IF har noen gunstige priser. Anyways jeg har forsikring på gamligen 70%, da blir det kroner spart. 4800kr i året.

En gang må man uansett starte med å samle bonus :) Jeg har også erfaring med at IF er billigst. Bare pass på hvis du tegner forsikring hos gjensidige. De er en av veldig få som opererer med ungdomstillegg. Noe som fører til høyere forsikring. Angrer som bare f** på at jeg tegnet forsikring der pga. ungdomstilegget.

EDIT:

Så lenge man kjører skadefritt får man tilbake tilegget, men i mitt tilfelle blir det likevel dyrere i løpet av perioden 18 - 25 år.

Endret av Slettet+19283741
Skrevet

hvis du betaler 4800kr med 70% bonus, da er ikke tiden inne på å bygge bonus, ikke har jeg råd til mer enn dette uansett. men etter 30år er det ideelt å begynne hos gjensidige, da blir det rimeligere.

Noen operer med 25år

resten er dårlig oppdaterte

Gjest Slettet+19283741
Skrevet (endret)

Ungdomstillegget jeg snakker om er en pengesum som kommer i tillegg til den vanlige forsikringsprisen.

ALLE forsikringsselskap har dyrere priser for ungdom, men likevel er det kun gjensidige såvidt jeg vet som bruker ett ekstra pengebeløp for ungdom som gjør at man nærmest må binde seg til selskapet i mange år.

Gjensidige tar f.eks. ekstra høy pris på forsikr. for ungdom under 25 år (ungdomstillegget kommer i tillegg), mens if eller/og sparebank1 opererer med 23 år.

Vet ikke hvordan det er for alle andre, men i mitt tilfelle ble gjensidige dyrest av 3 mulige. I alle tilfellene når jeg sjekket pris på 2 forskjellige biler og 2 mellomklasse mc'er.

Men nok om dette, føler jeg går litt off topic her :)

Endret av Slettet+19283741
  • 3 uker senere...
Skrevet

Takk :!: Men vet noen om han jeg øvelsekjører med må sitte bakpå eller kan han kjøre bak? Den er registrert for 2

Skrevet
Takk :!: Men vet noen om han jeg øvelsekjører med må sitte bakpå eller kan han kjøre bak? Den er registrert for 2

Da må han sitte bakpå ;)

Skrevet

Da må han sitte bakpå ;)

å ja faen, har vell ikke dempere igjen etter et år:P

Skrevet

Da må han sitte bakpå ;)

å ja faen, har vell ikke dempere igjen etter et år:P

hehe, er Öhlins det er snakk om her, hallo ;)

Skrevet

Den jeg sendte link av hadde 40 hk. Men jeg er ute etter en 15 hk.

Skjønte hva du mente nå, var hos en butikk som solgte ktm. Kosta faen meg 60000 for å få den med 15 hk, og da er det ulovlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...