Petter Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Hei, har lest litt på forumet om asfalt plater/matter, og lurte på om det var noen som hadde noen erfaringer med dette. har bestilt meg nytt kabinett http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1010083 hvordan det er og putte inn støydempings matter i dette? har tenkt på asfalt plater, men lurer på pris og evenuelt hvor jeg får kjøpt det. kommer til og bruke luft kjøling, kanskje vann en gang i tiden vist lommeboka sier så...
P-in-P Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Tror nok ikke at asfaltplater er det beste valget for en PC, kjøp heller matter som er ment for PC du.
Petter Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Skrevet 30. januar 2008 Tror nok ikke at asfaltplater er det beste valget for en PC, kjøp heller matter som er ment for PC du. det er ikke snakk om asfalt plater som man bruker utenpå huset etc. det er asfaltplater som er brukes til støydemping i biler etc... 1,5 mm tykke eller noe
P-in-P Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Ok, men er det noen fordel med de forran plater som er beregnet for støyfrekvensen som genereres inne i en PC da?
Petter Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Skrevet 30. januar 2008 Ok, men er det noen fordel med de forran plater som er beregnet for støyfrekvensen som genereres inne i en PC da? det er vel kanskje at de er lettere. veit ivertfall at de fleste er laget av skum, noe som ikke er veldig "tett" imens asfalt platene er veldig tette og solide, men de er også veldig tunge..
jonas_blomster Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 På de fleste mattene til PC er det vel en tykkere del bakerst (noe som asfaltmatter) så er det en tykkere del med skum. Har lest at de forskjellige delene demper for hver sin type støy, lav og høy frekvent lyd. Så for best mulig støydemping burde du kjøpe en av typene som er ment til PC. Har hatt støydempingsmatter før, men var ikke veldig fornøyd med dem. Men har hørt at andre har vært fornøyde, men de har da så og si tettet igjen hele kassa Så om du først kjøper så annbefaler jeg deg å tette igjen nesten alt, maks 2 viftehull som ikke er tettet eller noe i den duren. Jonas
Elenhinan Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 (endret) Jeg har 3mm asfaltplater fra mekonomen i et tt tsunami-kabinett og et lite kabinett til en NAS-boks (mini-itx). Er veldig fornøyd. Begge kabinettene er laget av aluminium og leder lett lyd fra alt mulig som vibrerer. Er bare å dunke på en kabinettdør/vegg uten asfalt og en med, så hører en en enorm forskjell. Med asfaltplatene i kabinettet blir massen så høy at lyden blir reflektert tilbake i kabinettet, og forplanter seg i veggene. Så bør en ha noe annet for å absorbere lyden slik at den ikke kommer seg ut viftehull etc. Når det blir litt lunkent i kabinettet blir de mykere og smitter lettere over på kabler etc som er i kontakt med dem. Derfor er det lurt å ha noe til å dekke over platene. Jeg klistret på et lag med skum med metall-folie utenpå asfaltplatene; ser fancy ut og gir muligens jording (om det ikke er plast utenpå folien igjen). Kan legge ut bilde om det skulle være ønskelig Endret 11. februar 2008 av Elenhinan
Dusken Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Stemmer for bilder, sliter som en gal med støy fra maskinen.
Petter Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Skrevet 14. februar 2008 Jeg bestilte en "blandings" pakke fra microplex (tok råd fra noen over her ) denne indeholdt 1 asfalt plate og 3 skum/asfalt matter ser ut til og fungere veldig bra:D har ikke fått prød de ordentlig etter som mitt HK tok kvelden ved innstalasjon i det nye kabinettet. et tips til Dusken som har problemer med støy kan være veldig enkelt: 1. Rengjør vifter for støv (gjelder også strømfosyningen) dette er noe som kan hjelpe VELDIG! 2. kjøp nye vifter vist nr 1 ikke fungerte. 3. vist du er alergisk mot støy ( som meg) eller at du skal ha dataen på om natten er det veldig greit og sette inn matter:) her er en link til mattene jeg kjøpte som var velig lette og kutte og instalere http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...amp;mcat=39s155 jeg kjøpte 2 pakker har ikke fått brukt opp 1 enda:P pga veit ikke om jeg skal legge matter over hele side platene etter som jeg har doble ytterplater og jeg må høre litt etter.. kan ta bilder en dag og se. må bare få repparert/få nytt HK....
Dusken Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Jeg bestilte en "blandings" pakke fra microplex (tok råd fra noen over her ) denne indeholdt 1 asfalt plate og 3 skum/asfalt matter ser ut til og fungere veldig bra:D har ikke fått prød de ordentlig etter som mitt HK tok kvelden ved innstalasjon i det nye kabinettet. et tips til Dusken som har problemer med støy kan være veldig enkelt: 1. Rengjør vifter for støv (gjelder også strømfosyningen) dette er noe som kan hjelpe VELDIG! 2. kjøp nye vifter vist nr 1 ikke fungerte. 3. vist du er alergisk mot støy ( som meg) eller at du skal ha dataen på om natten er det veldig greit og sette inn matter:) her er en link til mattene jeg kjøpte som var velig lette og kutte og instalere http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...amp;mcat=39s155 jeg kjøpte 2 pakker har ikke fått brukt opp 1 enda:P pga veit ikke om jeg skal legge matter over hele side platene etter som jeg har doble ytterplater og jeg må høre litt etter.. kan ta bilder en dag og se. må bare få repparert/få nytt HK.... Pcen min er ganske rolig ifra før av. Jeg har et Lian Li PC6070Scand V2. Med støydempingsmatter og 3 stk. 16dB vifter. Både CPU og GPU kjølere er erstattet med kjølere fra Zalman, så pcen går ganske rolig. Problemet er bare at den til vanlig står 40 cm. fra hvor jeg sitter, noe jeg blir gal av. Som regel er det høyfrekvent støy som jeg tror og mener kommer fra strømforsyningen som plager meg. Det rare er at dette gir seg etter at pcen har fått gå i en halvtime/time. Det også de to harddiskene mine som er syndebukker. Jeg har nå satt pcen ned på gulvet helt inntil veggen, hvor den støyer mindre. Jeg har lagt et teppe over så den støyer minimalt nå, og jeg tror ikke jeg legger mer penger i støydemping. Temps er ingen problem, pcen holder seg kaldere på gulvet enn den gjør på pulten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå