Gå til innhold

Ny test side for objektiver på dpreview.com


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som blir spennende er å se hva de kommer frem til i forhold til photozone. Hvis resultatene er noenlunde sammenfallende, så blir det lettere for oss å drive research - ellers blir vi vel bare forvirret...

 

Tom

Da tror jeg tror nesten jeg kan garantere deg at du blir forvirra. Ulike testere operer med ulike målemetoder som gir ulike resultater. I tillegg kan det ofte være store av ulike ekemplarer av samme produkt.

Allerede nå ser vi avvik mellom photozone og DPR på Pentax DA 18-55. Photozone kom fram til at det var best på de lengste brennviddene, mens DPR sine resultater peker i retning av stikk motsatt konklusjon :)

 

Mvh Tim

Lenke til kommentar
Det som blir spennende er å se hva de kommer frem til i forhold til photozone. Hvis resultatene er noenlunde sammenfallende, så blir det lettere for oss å drive research - ellers blir vi vel bare forvirret...

 

Tom

Da tror jeg tror nesten jeg kan garantere deg at du blir forvirra. Ulike testere operer med ulike målemetoder som gir ulike resultater. I tillegg kan det ofte være store av ulike ekemplarer av samme produkt.

Allerede nå ser vi avvik mellom photozone og DPR på Pentax DA 18-55. Photozone kom fram til at det var best på de lengste brennviddene, mens DPR sine resultater peker i retning av stikk motsatt konklusjon :)

 

Må innrømme at jeg heller til å stole mer på dpreview. Photozone er en kar på gutterommet et eller annet sted i Tyskland så vidt jeg vet (ikke noe galt i det i og for seg, men jeg er usikker på hvor god kvalitetskontrollen er). Jeg synes dpreview sin nye site virker svært lovende. Hvis de kan opprettholde nivået og trykket slik at de får ut nok anmeldelser så kommer dette til å bli en uvurderlig ressurs.

 

Vedkommende som har gjort de anmeldelsene som er der har et godt språk og uttrykker seg klart og tydelig (og med britisk humor, noe som aldri er feil). Jeg synes illustrasjonene og forklaringene var på et høyt nivå. Dette er også første versjon så vi kan forvente oss mer og bedre informasjon etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...