Gå til innhold

Mist 1000W+8800GT funker ikke sammen


Anbefalte innlegg

Byttet ut den gamle FSP 700 i dag med en ny Mist 1000w , nå kan jeg klokke Q6600 til 3.6 uten noe dropp på 12 volten i everest. Men får ikke sparket i gang foxconn 8800GT kortet , det funka fint på gamle strømforsyninga. Satte inn ett Foxconn 8800GTS OC , det starter som en drøm.Har nå etterpå testa Foxconn 8800GT kortet i OCZ 600 Gamextreme og FSP 400 , starter som en drøm med begge. Men kul i H....... å få liv i det med Mist 1000w.

 

Kan strømforsyning/skjermkort være inkompatibelt ??

 

Har prøvd begge pci-e ledningene som følger med i flere forskjellige utganger også prøvd overgangen som følger med skjermkortet, ingenting virker.

HJELP !

Endret av larsg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke være inkombitabelt altså, det er snakk om 1Kilowatt her.z

Sjekk også at du har satt kontakter orntlig i.

Hvilke "andre" utganger har du koblet PCIe strømkontaktene i?

de skal bare inn i skjermkortet, hvis det er 2 PCIe tilkoblinger på kortet skal begge i ja.

Men stusset over at du har koblet de i andre utganger, de pcie kontaktene skal bare inn i skjermkortet.

Endret av Olanru
Lenke til kommentar
Men stusset over at du har koblet de i andre utganger, de pcie kontaktene skal bare inn i skjermkortet.

 

Det jeg tror han mener er at han prøvd begge PCIe-kablene som fulgte med Mist'en.

 

Har faktisk hatt to Foxconn 8800GT på "besøk" og ingen av dem har fungert i mitt oppsett. Den ene var visst defekt, den andre sender jeg tilbake i morgen (oppfører seg helt likt som det første). Har også Mist 1000W, men tror ikke det skal ha noe å si. Ettersom mitt første 8800GT kort var et Inno3D bestemte jeg meg at nok var nok, og bestilte mitt fjerde GT-kort (Inno3D) og da funket det endelig.

Lenke til kommentar

Det er mange utganger på strømforsyningen , slik att du kan spre de utover de forskjellige 12v linjene. Sjekket alt , og det går som sagt helt flott med 8800GTS kortet.

 

Skal ikke være inkombitabelt altså, det er snakk om 1Kilowatt her.z

Sjekk også at du har satt kontakter orntlig i.

Hvilke "andre" utganger har du koblet PCIe strømkontaktene i?

de skal bare inn i skjermkortet, hvis det er 2 PCIe tilkoblinger på kortet skal begge i ja.

Men stusset over at du har koblet de i andre utganger, de pcie kontaktene skal bare inn i skjermkortet.

Lenke til kommentar

Da begynner jeg å helle til den oppfatningen att Mist 1000w og Foxconn 8800GT er innkompatible med hverandre.

 

 

quote]

Har faktisk hatt to Foxconn 8800GT på "besøk" og ingen av dem har fungert i mitt oppsett. Den ene var visst defekt, den andre sender jeg tilbake i morgen (oppfører seg helt likt som det første). Har også Mist 1000W, men tror ikke det skal ha noe å si. Ettersom mitt første 8800GT kort var et Inno3D bestemte jeg meg at nok var nok, og bestilte mitt fjerde GT-kort (Inno3D) og da funket det endelig.

Lenke til kommentar

8800GT kortet mitt funker perfekt med 3 andre strømforsyninger , bare ikke MIST 1000W. Har hatt kortet siden 2/1-08.

 

 

Du er ikke den eneste som sliter med GT serien, mitt er delvis rart og lager faenskap for meg i form av massiv fps drop, skal RMA'e det idag.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sjekk denne tråden. Det er flere PSU'er som ikke virker skikkelig med G92. Her er et lite klipp av noe du finner i tråden.

 

"nVidias nyeste chip G92, den som 8800 GT512 og 8800 GTS512 har, er inkompatible med et stort antall strømforsyninger.

Spesielt Corsair og Antech, her er det et fåtall som virker.

Men og flere andre merker er ikke kompatible."

 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=905194&hl=

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...