Gå til innhold

Hva er portrettbilde/foto?


Anbefalte innlegg

God dag alle sammen!

Jeg lurer på hva portrettbilde/foto er.

Jeg har søkt rundt på nettet, men finner ingen svar.

Noen som kan forklare meg eller sende meg en link som forklarer det?

 

Hvis dere lurer på hvorfor jeg stilte dette spørsmålet, så er det fordi jeg skal ta hundrevis med portrettbilder. Det er til et K&H prosjekt!

 

Takk for at du leste.

Mvh. NeverHome.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Portrettbilde kan være så mangt, fra klassisk skolebilde/passfoto til et bilde der du nesten ikke ser hvem som er avbildet. Det viktigste, som læreren din allerede har fortalt deg, er å vise personligheten til den du tar bilde av. Snakk gjerne med ham/henne litt før du begynner å knipse. Finn ut interesser, verdier osv. Tenk på at bildet skal fortelle en liten historie!

 

For å kunne ta et godt portrettbilde er det veldig viktig at modellen er avslappet. Unngå alt for oppstilte bilder. Dersom du tar bilde av en baker, kan du f.eks. henge en stund i bakeriet mens han/hun jobber og knipse rundt.

 

Prøv deg fram! Ta masse bilder og slett heller i ettertid de du merker ikke holder mål. Lykke til med oppgaven :)

Lenke til kommentar

Et portrett skal enten gi uttrykk for noe ved motivets personlighet, vaner eller hobbyer, eller (som egentlig er mer vanlig) bare være et fancy bilde av en person.

 

Hva du vil gjøre ut av et portrettbilde er jo opp til deg, men finn ut noe moren din liker og ta et bilde med henne og tingen(e).

 

Det er da den enkle måten. Den vanskelige måten vil være å jobbe lenge med å få portrettet akkurat slik du vil ha det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...