Gå til innhold

Trikser med mobilregningen din


Anbefalte innlegg

bkLife: Det er mange forskjellige bruksmønstre og hverken du eller jeg har kontantkort. Men barna mine har det. Barn på 10 - 12 år som ikke har helt kontroll på telfonbruken og kanskje prøver å bruke telefonen for å kjøpe (mange) Habbomynter e.l. så er kontantkort absolutt tingen. Og når disse podene drar på utenlandstur med skolekorpset eller besøker besteforeldre i Sverige så har de med telefonen. Og så lenge jeg må betale så utstyrer jeg dem med kontantkort for å ha litt kontroll.

- Sant.

 

Men kanskje verdt å merke seg at Tele2 har samme pris i, fra og til Sverige som i, fra og til Norge. Og så spørs det hvor stort behov barn på 10-12 år har for å bruke mobiltelefon på den ene utenlandskorpsturen i året?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vel ikke noe å si hvor mange ganger i året et korpsbarn drar på utenlandstur. - Barn på 10-12 år har da strengt tatt ikke noe stort behov for å bruke mobiltelefon når de befinner seg i utlandet uansett. Og hvis de mot formodning skulle ha behov for det, da burde de ikke ha kontantkort, men i steden tilsvarende abonnement som attpåtil et billigere for alle parter når regnestykket gjøres opp.

 

- Og hvis man er redd for at barna skal bruke mye penger på Habbo etc., funker da-får-du-betale-regningene-dine-selv taktikken like ypperlig i dag som den gjorde da jeg var 10-12 år (spydigheter om at "ååh, er det sånn 2 år siden eller noe det da?" er forresten unødvendige, da dere vet like godt som meg at det er det ikke).

Endret av bkLife
Lenke til kommentar

Nomine: Du svarer som om du skulle jobbet for Tele2..... Ja nå ser listen over roamingavtaler for kontantkort grei ut, men den er vel ikke så veldig gammel? Tidligere så var det stort sett bare en operatør pr land.

 

Joa, jobbet for Tele2 jeg. Og lista har ikke endra nok til at jeg har sett det, fra jeg jobba der til nå. Dvs ikke de helt store endringene.

Får ikke betalt for å snakke positivt om Tele2 uansett. Bare grep sjansen til å straighten out a few facts so to say :)

 

Ps. Tror alle operatører har muligheten til å sperre innholdstjenester som Habbo hotell. Men du må be om det først.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...