Gå til innhold

Det beste av metall (veldig tung!)


Piratpjokken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi har en egen metaltråd

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=840010

 

Vil anbefale å spørre litt mer konkret også, siden slike generelle spørsmål ofte vil føre til en drøss med svar hvor folk bare ramser opp en haug med band uten å utdype i det hele tatt. Bare et tips ;)

Azagrath har egentlig oppsummert ganske greit :)

 

Trådstarter oppfordres til å endre emnetittelen til noe litt mer beskrivende og startinnlegget likeså.

 

Videre kan jeg vel anbefale albumet Dopethrone av Electric Wizard fra 2000.

Lenke til kommentar

Trivum, helt syykt bra, dere burde høre alt fra Ascendancy og Ember To Inferno albummene, Thge crusade (siste albummet) er også veldig bra, men det er ikke like heavy.

 

Og Stonegard, beste band noen gang! Men det er ikke sikkert dere syntes det regnes som Metal...

Og så har vi jo Metallica, men det er ikke metal :p

Lenke til kommentar
Og så har vi jo Metallica, men det er ikke metal :p

 

Håper du tuller.

 

Jeg anbefaller jo ikke Metallica når det står "veldig tung"

 

 

 

nå har jeg 2 bands jeg vet jeg skal se nærmere på.. Trivium og Pantera.. De har jeg hørt litt om før..

 

Du MÅÅÅ se nærmere på Stonegard også! :D

Lenke til kommentar

Om du er ny til metal ville jeg startet der sjangeren gjorde det.

Black Sabbath, Led Zeppelin, Judas Priest, Queen osv. Finnes også utrolig mye fjortisskit der ute som er fint å begynne med (var vel der vi alle begynte en gang i tiden), amerikansk og finsk metal av nyere dato er stikkord her. Children of Bodom, In Flames (vet at de er svenske) osv...

Lenke til kommentar

Slipknot er egentlig ikke god metall, selv om mange fjortenåringer synes det.

  • Hvis du leter etter gammal rock/metal, så kjører du Black Sabbath, Led Zeppelin o.l
  • Leter du etter nyere metall, kan du sjekke ut dødsmetallen som finnes i dag. Nile, Cannibal Corpse, Hypocrisy o.l Mye bra og velge mellom.
  • Du kan også sjekke ut black metal som begynte på 80-tallet og fortsatt står sterkt i dag, men få band holder den samme gamle stilen. Av denne sjangeren kan band som Darkthrone, Mayhem, Burzum o.l sjekkes ut.
  • Du har også NWOBHM-stilen Iron Maiden, Judas Priest og Saxon er borti.
  • Sjekk ut thrash metal-bandene Slayer, Metallica og Anthrax. Det er noe av det beste innen thrash imo.
  • Hvis du ønsker noe mer og litt mer spesielt kan du sjekke ut folk metal. Det er metall inspirert av folketoner, ofte norske. Ásmegin, Myrkgrav og Windir er gode eksempler.

Sjekk selvsagt ut andre sjangere og. Progressive, doom, avant-garde, osv.

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar
Slipknot er egentlig ikke god metall, selv om mange fjortenåringer synes det.

 

Jeg må si meg enig i at Slipknot ikke er bra Metal, de fleste hører mye på de med en gang de megynner å høre på metal, men slutter å høre på de ettervært.

Endret av M-Gard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...