Gå til innhold

Onecall: "Tast 1 etterfulgt av PIN-kode"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en del av Network Norway sin roaming-avtale i utlandet. I praksis vil 1+pin være eneste mulighet for å få dekning i utlandet og du får da gode roaming-priser.

 

Merk at 1+pin ikke er nødvendig på de nyeste sim-kortene fra NwN og dermed også de nyeste sim-kortene til One Call.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Dette er en del av Network Norway sin roaming-avtale i utlandet. I praksis vil 1+pin være eneste mulighet for å få dekning i utlandet og du får da gode roaming-priser.

 

Merk at 1+pin ikke er nødvendig på de nyeste sim-kortene fra NwN og dermed også de nyeste sim-kortene til One Call.

 

-snubbel

 

Hmmm, skjønner jeg ikke. Særlig nyere enn mitt ukesgamle SIM-kort får man vel ikke?

 

Men, hva skjer når en taster 1 før PIN da? Aldri hørt om det jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Men, hva skjer når en taster 1 før PIN da? Aldri hørt om det jeg.

 

Jeg har brukt NWN-kortet i Norge og Frankrike (se signatur, ;)). Ikke tenk, bare gjør som følger:

 

I utlandet bruker du 1 + pinkode.

I Norge bruker du pinkode.

Hvis du derimot bruker 1+pinkode i Norge kommer du ikke på nett (i tillegg til at min J210i skiftet til tysk språk.)

Lenke til kommentar
Hmmm, skjønner jeg ikke. Særlig nyere enn mitt ukesgamle SIM-kort får man vel ikke?

Men, hva skjer når en taster 1 før PIN da? Aldri hørt om det jeg.

 

Som mia_tuk skriver, ikke tenk - bare gjør som du får beskjed om.

 

Og ja, det finnes nyere NwN-kort enn det kortet du fikk fra One Call for en uke siden. Hvis du tenker deg litt om, skjønner du kanskje at det kortet har ligget hos One Call en stund før du fikk det.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hmmm, skjønner jeg ikke. Særlig nyere enn mitt ukesgamle SIM-kort får man vel ikke?

Men, hva skjer når en taster 1 før PIN da? Aldri hørt om det jeg.

 

Som mia_tuk skriver, ikke tenk - bare gjør som du får beskjed om.

 

Og ja, det finnes nyere NwN-kort enn det kortet du fikk fra One Call for en uke siden. Hvis du tenker deg litt om, skjønner du kanskje at det kortet har ligget hos One Call en stund før du fikk det.

 

-snubbel

A

 

Alle kan vel bare gjøre som de får beskjed om, da hadde jeg ikke spurt her. Er litt over middels teknisk interessert, derfor er jeg nysgjerrig på hva som skjer. Er det så rart da?

Lenke til kommentar

Jeg kan tenke meg at grunnen til dette er at Network Norway har inngått samarbeid med en eller annen utenlandsk operatør (gjerne tysk siden det var nevnt at en mobil skiftet til tysk) for å få tilgang til alle roamingavtalene til denne utenlandske operatøren.

 

Dette da det tar veldig lang tid å få opprettet roamingavtaler i alle verdens land, siden det er en del av kravet at den norske operatørens SIM-kort testes på nettet til den utenlandske operatøren før avtalen settes i gang.

 

Network Norway har derfor så godt som ingen egne roamingavtaler, hvis de i hele tatt har noen, slik at når du taster 1+PIN aktiverer du en egen del av SIM-kortet tilhørende den utenlandske operatøren.

 

Når man er tilbake på norsk jord, taster man som vanlig bare PIN for å aktivere den vanlige Network Norway-delen av SIM-kortet.

 

Høres ikke det ganske logisk ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...