Gå til innhold

Reparasjon av Nikon D80


Anbefalte innlegg

Så skjedde det... i går slo flaksen min til og jeg fikk ikke objektivet av kamerahuset. Av en eller annen grunn går ikke låsetappen inn når jeg trykker på knappen slik at jeg får skrudd objektivet løs. Det er forsåvidt greit nok at sånt kan skje, men da jeg leverte det inn hos JapanPhoto i dag fikk jeg beskjed om at det i allefall ville ta 4 uker.... JP måtte sende det til sin leverandør som så måtte sende det til sitt service verksted som igjen kanskje måtte sende det til Estland! Skremmende!

 

Det er litt krise her nå ettersom jeg skal til Peru i begynnelsen av Mars....

 

Så det store spørsmålet: Er det andre her inne som i det siste har levert inn Nikon DSLR for reparasjon og i så fall hvor lang tid tok det?

 

mvh

 

Tor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så det store spørsmålet: Er det andre her inne som i det siste har levert inn Nikon DSLR for reparasjon og i så fall hvor lang tid tok det?
Camera & Videoteknikk, som har servicen på konsumenthusene til Nikon Norge, sliter for tiden med lang behandlingstid. Det er flere årsaker til det, først og fremst at DSLR-salget (og kompaktkamera forsåvidt) har eksplodert, og det tar litt tid å lære opp nye teknikere, samt at bl.a. Nikon har begynt å bruke dem til service. Så økt kundeantall blant de eksisterende partnerne, samt nye partnere gjør at de sliter litt for tiden.
Lenke til kommentar

Har du forsøkt å manipulere Autofokusvelgeren på kamerahuset samtidig som du jobber med låseknappen for objektivet og prøver å løsne objektivet?

 

Skaff deg uansett et backup hus, f.eks et pent brukt D200 som nærmest kastes etter folk om dagen da "alle" skal ha D300.

 

Hvis du er i Oslo området så kan du jo også forsøke en drop-in hos Interfoto på Høvik.

Lenke til kommentar

Leverte min D80 inn i sommer etter at popupblitsen nektet å fyre av. Kameraet ble levert til min lokale forhandler som igjen sendte dette videre. Ble byttet en del innmat i kameraet og det hele tok i underkant av tre uker. Med andre ord ikke mer enn en kan forvente under ferieavikling og med posten som transportør.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jaja, da gikk det bra med å få av objektivet, fikk kameraet tilbake idag etter 4,5 uker og feriebildene er forhåpentligvis sikret, men jeg må si jeg er bekymret for seriøsiteten til Camera & Videoteknikk AS.

 

All ære for at man klarte å få linsen av kameraet og bytte frigjøringsmekanismen, men dette er jo tross alt jobben deres. Jeg synes at det er greit at man får små "verktøymerker" fordi man tydligvis må ta fra hverandre objektivet for å få det av kamerahuset, men.... jeg sliter veldig med å skjønne at man ikke klarer å sette sammen igjen objektivet uten at det er fullt av støv. Uten å ha telt nøyaktiv vil jeg anslå at det var ca 100 støvkorn på innsiden av det ytterste glasset! Riktig nok klarer jeg bare å se et av dem på bilder tatt av et hvit ark, men sånn skal det da ikke være?

 

Jeg jobber selv på et verksted som bl.a. reparerer instrumenter som sitter i cockpit på luftfartøy. Vi har riktig nok svakt overtrykk på verkstedet for å redusere støvmengden, men det er langt fra støvfritt i rommet. Alikevel klarer vi å få instrumentglassene støvfrie ved å bruke litt "glassvask" og trykkluft...

 

Så i morgen er det tilbake til Japanphoto for å klage, jeg regner ikke med å få noe annet svar enn at det må sendes inn på nytt, men det er ikke aktuelt før etter ferien.

 

 

Hilsen Tor, som fra før har det skriftlig at han er vanskelig kunde hos Lefdal :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...