Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en min fryser titt og satdig =(


Anbefalte innlegg

hei kjøpte så si ny pc for en stund siden. men når jeg kjører 3d prog.(spill,film, osv) så fryser pcen. kjøpte et asus hoved kort og det var mange som hadde samme problem da. først måtte jeg bytte fra port 1-3 til 2-4. dette hjalp litt. etterpå så jeg at hvis man satt inn timingen på rammene manulet skulle dette hjelpe... da frøys ikke pcen seg på alt fra 2-5 timer.

men dette var et problem for meg så kjøpte nytt hovedkort men pcen fryser fremdele etter et par timer.

 

hardware info:

MSI P6N SLI Platinum

OCZ GOLD EDITION 2X2GB

stømforskyning med over 600w

intell core 2 quad 2,4Ghz

2xgeforce 7900GS gainward (i sli seff)

 

rammen min stod på 1,8v standar og så at den skulle kjøre på 2,05v. satte på dette i bios men når jeg kjører programmet cpu-z så står det fremdeles 1,8v.

 

har en følelse at det er rammene men er ingen ekspert så er bare til å skyte med prblemløsninger :D

 

ps har nyeste drivere. har testet med xp32 og vista64

 

har ikke fått flashet bios forde jeg flyttet akkurat og har ikke nett. (noen som tror dette kan hjelpe)? for de som lurer poster jeg fra skolen og komemr til å sjekke her dagli.

 

i hovedkort manualen stod det heller ikke noe om støtte for disse rammene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei har satt opp volten. men når jeg kjører cpu-z så står det fremdeles at jeg bare har 1,8v mulig det er litt feil med det programmet også da.

 

har kjørt en memtest men skal teste den du sa nå.

 

takk for hjelpen.

 

kommer tilbake senere.

 

grunnen til at jeg svarer så sent er forde jeg ikke har internett men kikker innom her av og til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...