ze5400 Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 ze5400 sa han/hun savnet goto i C# Mente ikke som i at språket ikke har det, mente mer som at jeg har vært (veldig) fristet til å bruke det
S_J Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Skrevet 4. mars 2008 beklager, misforstod. synes det virket litt rart at du ikke visste det.
S_J Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Skrevet 4. mars 2008 hva med subrutiner og 'return'? da hopper man også forskjellige steder i programmet.
Manfred Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 Hahahahaha. Det var da også noe. Å sammenligne GOTO med prosedyrekall var da ikke å dra det så veldig langt.
GeirGrusom Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 Vel, teknisk sett så er eneste forskjellen på prosedyrekall og goto (jump) at programmet pusher instruksjonsregisteret til stack før den kaller jump. Men man skal unngå goto fordi det gjør koden veldig lett uoversiktelig. Menneh... har du skrevet BASIC i Commondore før eller noe? man har da ikke brukt linjenummerering i Basic siden 80-tallet :S
Largie Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 Minn meg på og legge til spørsmålet: "Hvilket forhold har du til goto?" i intervju protokollen. Hvis en goto-fanboy avslører seg blir møtet ganske kort
Tommy Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 (endret) programmet ditt virker jo ikke engang! og hva er galt med GOTO? (om det brukes ordentlig er det jo veldig effektivt) se blant annet http://netevil.org/blog/2004/jul/goto-isnt-evil (eng) og http://www.tnldp.org/index.php/Innf%C3%B8ring_i_Perl#goto haha...for noen kilder Hvis det er slike sider du benytter for å lære deg programmering, skjønner jeg at du ender opp med slikt som i post #1 .... en random blog fra 2004 skrevet av sjølveste dr.evil? Endret 6. mars 2008 av Tommy
S_J Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Skrevet 8. mars 2008 (endret) Bare et lite spørsmål. I PERL og C# tror jeg man kan sette en variabel og bruke goto sammen med variabelen. For eksempel i PERL e: $v="e"; goto $v; Tror det er ca. slik. Er noe lignende mulig i VB.net? Endret 8. mars 2008 av S_J
Manfred Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Det er ganske enkelt: Du skal ikke bruke goto i vb.net! (og nei, eksempelet ditt var feil)
S_J Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Skrevet 8. mars 2008 Jeg spurte ikke om hva du synes, jeg spurte om det var mulig!
Manfred Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Det er ingen grunn til å vite det, da det uansett ikke skal brukes.
ze5400 Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 (endret) Snakk om å bli sur da Men serr. Legg VB på hylla, begynn med ASM isteden du, jeg tror det vil falle mer logisk for deg. Kan vi legge denne tåpelige diskusjonen død nå S_J? Endret 8. mars 2008 av ze5400
Manfred Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Eneste gangene du har bruk for noe som ligner på goto er f.eks i ASM, som ze5400 sier (jmp), eller om du driver en annen form for veldig lavnivå-programmering.
S_J Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Skrevet 8. mars 2008 om jeg og andre vil bruke litt GOTO i VB.NET, har vel ikke det noe å si. Og er det virkelig ingen som kan si om jeg kan sette variabler som jeg så bruker med GOTO?
Manfred Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Ikke bare argumenterer du for goto, men du har jo misforstått hvordan den brukes også Dette er feil: e: $v="e"; goto $v; Dette blir riktig: e: $v="e"; goto e; Det er jo labelen du hopper til.
S_J Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Skrevet 8. mars 2008 Vel, beklager da. Trodde at også den måten å gjøre det på var mulig i PERL, og kanskje også noe lignende i VB.NET.
S_J Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Skrevet 16. mars 2008 Hmm, nei, du har feil! jeg har testet det! Virker fint i perl
Manfred Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Da er det jo i tilfelle absolutt ingen grunn til å opprette labelen da. (e:) men hva om variabelen settes to steder? $v = "e"; funksjonskall(); $v = "f"; goto $v; Hvor hopper den da? Du begynner ikke å skjønne tegninga på hvor teit og uoversiktlig goto er??
S_J Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Skrevet 16. mars 2008 (endret) Kanskje litt uoversiktelig ja, i alle fall denne måten å gjøre det på. Det er jeg enig i. er nok ikke ofte man for bruk for denne måten å bruke goto på. Men sett på en annen side så er det jo greit at noen språk har dette, skulle man føle man trenger det en gang. Og etiketten (eller "labelen" som du kaller det) må jo sttes så perl vet hvor det skal hoppes til. "goto $v" sier jo egentlig "goto e", fordi e ligger i variabelen $v. Endret 16. mars 2008 av S_J
Anbefalte innlegg