Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
ze5400 sa han/hun savnet goto i C#

Mente ikke som i at språket ikke har det, mente mer som at jeg har vært (veldig) fristet til å bruke det :tease:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, teknisk sett så er eneste forskjellen på prosedyrekall og goto (jump) at programmet pusher instruksjonsregisteret til stack før den kaller jump.

Men man skal unngå goto fordi det gjør koden veldig lett uoversiktelig.

Menneh... har du skrevet BASIC i Commondore før eller noe? man har da ikke brukt linjenummerering i Basic siden 80-tallet :S

Skrevet

Minn meg på og legge til spørsmålet: "Hvilket forhold har du til goto?" i intervju protokollen.

Hvis en goto-fanboy avslører seg blir møtet ganske kort :)

Skrevet (endret)
programmet ditt virker jo ikke engang!

og hva er galt med GOTO? (om det brukes ordentlig er det jo veldig effektivt)

se blant annet http://netevil.org/blog/2004/jul/goto-isnt-evil (eng) og http://www.tnldp.org/index.php/Innf%C3%B8ring_i_Perl#goto

haha...for noen kilder :p

Hvis det er slike sider du benytter for å lære deg programmering, skjønner jeg at du ender opp med slikt som i post #1

.... en random blog fra 2004 :p skrevet av sjølveste dr.evil?

Endret av Tommy
Skrevet (endret)

Bare et lite spørsmål. I PERL og C# tror jeg man kan sette en variabel og bruke goto sammen med variabelen.

For eksempel i PERL

e:
$v="e";
goto $v;

Tror det er ca. slik.

Er noe lignende mulig i VB.net?

Endret av S_J
Skrevet (endret)

Snakk om å bli sur da :p

Men serr.

Legg VB på hylla, begynn med ASM isteden du, jeg tror det vil falle mer logisk for deg.

Kan vi legge denne tåpelige diskusjonen død nå S_J?

Endret av ze5400
Skrevet

Eneste gangene du har bruk for noe som ligner på goto er f.eks i ASM, som ze5400 sier (jmp), eller om du driver en annen form for veldig lavnivå-programmering.

Skrevet

om jeg og andre vil bruke litt GOTO i VB.NET, har vel ikke det noe å si.

Og er det virkelig ingen som kan si om jeg kan sette variabler som jeg så bruker med GOTO?

Skrevet

Ikke bare argumenterer du for goto, men du har jo misforstått hvordan den brukes også

Dette er feil:

e:
$v="e";
goto $v;

Dette blir riktig:

e:
$v="e";
goto e;

Det er jo labelen du hopper til.

Skrevet

Vel, beklager da. Trodde at også den måten å gjøre det på var mulig i PERL, og kanskje også noe lignende i VB.NET.

Skrevet

Da er det jo i tilfelle absolutt ingen grunn til å opprette labelen da. (e:)

men hva om variabelen settes to steder?

$v = "e";
funksjonskall();
$v = "f";

goto $v;

Hvor hopper den da? Du begynner ikke å skjønne tegninga på hvor teit og uoversiktlig goto er??

Skrevet (endret)

Kanskje litt uoversiktelig ja, i alle fall denne måten å gjøre det på. Det er jeg enig i. er nok ikke ofte man for bruk for denne måten å bruke goto på. Men sett på en annen side så er det jo greit at noen språk har dette, skulle man føle man trenger det en gang.

Og etiketten (eller "labelen" som du kaller det) må jo sttes så perl vet hvor det skal hoppes til.

"goto $v" sier jo egentlig "goto e", fordi e ligger i variabelen $v.

Endret av S_J
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...