Melkekartong Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Hei! Jeg har en form der jeg vil at dersom verdien i et selektfelt er "annet", skal et annet tekstfelt enables. Jeg trodde følgende ville fungere, men den gang ei: <html> <head> <script language="javascript"> function selectboxendret() { if (document.form1.bakgrunn.value == "annet") { document.form1.bakgrunn-annet.enable; } else { document.form1.bakgrunn-annet.disable; } } </script> </head> <body> <form name="form1" method="post" action="jaddajadda"> <select name="bakgrunn" onChange="selectboxendret();"> <option name="asdf">asdf <option value="qwerty">qwerty <option value="annet">annet</select> <input type="text" name="bakgrunn-annet" disabled> </form> </body> Håper noen kan hjelpe! Jeg har ikke drevet med HTML på evigheter
semafor Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 (endret) Blanding av w3 og eldre dom. <html> <head> <script language="javascript"> window.onload = init; function init() { var schnaz = document.getElementById("bg"), bgannet = document.getElementById("bgannet"); schnaz.onchange = function() { if(this.value == "annet") { bgannet.disabled = false; } else { bgannet.disabled = true; } } } </script> </head> <body> <form name="form1" method="post" action="jaddajadda"> <select name="bakgrunn" id="bg"> <option name="asdf">asdf <option value="qwerty">qwerty <option value="annet">annet</select> <input type="text" name="bakgrunn-annet" id="bgannet" disabled> </form> </body> Endret 28. januar 2008 av semafor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå