Gå til innhold

jente som offshore mekaniker


Synne3

Anbefalte innlegg

Vell, TIP har bare vært en fiasko på den skolen jeg går på, pga. ombygging, det vi har gjort hittil i år er stort sett bare rydding samtidig som at vi har kommet like langt i praksisen som det andre skoler i landet som tilbyr TIP linjen har gjort på et par måneder. Men det vi har gjort av praksis (tekniske som du kaller det :) ) er ganske lett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vell, TIP har bare vært en fiasko på den skolen jeg går på, pga. ombygging, det vi har gjort hittil i år er stort sett bare rydding samtidig som at vi har kommet like langt i praksisen som det andre skoler i landet som tilbyr TIP linjen har gjort på et par måneder. Men det vi har gjort av praksis (tekniske som du kaller det :) ) er ganske lett.

Du er vell ikke tilfeldigvis fra porsgrunnsområdet vell?

Er mye av det samme der.

 

Men siden jeg først er her inne, noen som hvet hvordan sjangsene mine for å komme inn på brønnteknikk i stavanger med 4,5 i snitt?

Lenke til kommentar
Vell, TIP har bare vært en fiasko på den skolen jeg går på, pga. ombygging, det vi har gjort hittil i år er stort sett bare rydding samtidig som at vi har kommet like langt i praksisen som det andre skoler i landet som tilbyr TIP linjen har gjort på et par måneder. Men det vi har gjort av praksis (tekniske som du kaller det :) ) er ganske lett.

Du er vell ikke tilfeldigvis fra porsgrunnsområdet vell?

Er mye av det samme der.

 

Men siden jeg først er her inne, noen som hvet hvordan sjangsene mine for å komme inn på brønnteknikk i stavanger med 4,5 i snitt?

Hvor kommer du ifra? Går du VG1 nå?

Lenke til kommentar
Vell, TIP har bare vært en fiasko på den skolen jeg går på, pga. ombygging, det vi har gjort hittil i år er stort sett bare rydding samtidig som at vi har kommet like langt i praksisen som det andre skoler i landet som tilbyr TIP linjen har gjort på et par måneder. Men det vi har gjort av praksis (tekniske som du kaller det :) ) er ganske lett.

Du er vell ikke tilfeldigvis fra porsgrunnsområdet vell?

Er mye av det samme der.

 

Men siden jeg først er her inne, noen som hvet hvordan sjangsene mine for å komme inn på brønnteknikk i stavanger med 4,5 i snitt?

Nei, det er Herøy videregående skole (Fosnavåg, Møre og Romsdal)

 

edit: Men dette skal bli fikset til neste skoleår, synd det skulle gå ut over meg da :/

Endret av Abn0rmal
Lenke til kommentar
Vell, TIP har bare vært en fiasko på den skolen jeg går på, pga. ombygging, det vi har gjort hittil i år er stort sett bare rydding samtidig som at vi har kommet like langt i praksisen som det andre skoler i landet som tilbyr TIP linjen har gjort på et par måneder. Men det vi har gjort av praksis (tekniske som du kaller det :) ) er ganske lett.

Du er vell ikke tilfeldigvis fra porsgrunnsområdet vell?

Er mye av det samme der.

 

Men siden jeg først er her inne, noen som hvet hvordan sjangsene mine for å komme inn på brønnteknikk i stavanger med 4,5 i snitt?

Tror det burde gå, men er ikke sikker.

 

Har en kompis som går VG2 Brønnteknikk på SOTS, han har 5 i snitt.

Lenke til kommentar

over 4 i snitt skal holde. Men brønnteknikk på sots er ikke landsdekkende. Brønnteknikk er regionsdekkende derfor må du sjekke om du kan søke i stavanger på vigo. Jeg er fra trøndelag og jeg må søke i stangnes,kristiansund eller sandnessjøen for å gå brønnteknikk

Lenke til kommentar

Går Vk1 TIP på porsgrunn vgs. her er alt helt kaos siden vi fikk ny skole. Er fra porsgrunn/grenland, og ja jeg har skjekket på vigo.no om jeg kan søke der. Men eneste er at jeg sliter med å få søkt både i stavanger og bergen siden dette er samme linje men 2 forskjellige skoler.

Som sagt er bekymret for snitte mitt (4,5) siden det kun er 2 skoler i hele landet som har denne linjen.

 

Skal heldigvis til rådgiver i morgen så håper på endel svar da:)

 

over 4 i snitt skal holde. Men brønnteknikk på sots er ikke landsdekkende. Brønnteknikk er regionsdekkende derfor må du sjekke om du kan søke i stavanger på vigo. Jeg er fra trøndelag og jeg må søke i stangnes,kristiansund eller sandnessjøen for å gå brønnteknikk

 

Men du "MacBoy" det er kun Bergen og Stavanger som har skoler for dette her nede i landet så vidt jeg vet.

 

EDIT: blir vell VG1:) Vk1 er vell litt utdatert:)

Endret av magnus106
Lenke til kommentar
Det er de skolene jeg har nevnt som har brønnteknikk Altså Stavanger, Bergen, Kristiansun, Stangnes og sandnessjøen. Er det bergen eller stavanger du ikke får søkt på da?

4,5 i snitt holder.

 

Men av interesse kunne ikke du skrevet alle karakterene dine fra TIP?

 

 

jeg kan velge mellom enten bergen eller stavanger. hvis jeg velger stavanger får jeg ikke søkt bergen og motsatt.

 

Skal ta å legge ut mine karakterer senere men sitter på skolen nå så blir litt sress siden vi har verdens strengeste norsklærer. :@ Skal ta det senere når jeg kommer hjem MacBoy:)

Lenke til kommentar

Jeg går for tiden VG2 Automasjon på Kristiansund VGS. Jeg hører det er snakk om VG2 Brønnteknikk her oppe, men er ikke så altfor sikker på at det kommer med det første.

Har nemlig hørt det flere år nå, at det skal gå an' å gå VG2 Brønnteknikk her, men den har enda ikke kommet.

Kanskje er ventetiden over?

 

De som bor her på Nordmøre og ønsker seg en utdanning innen Brønnteknikk reiser sørover til enten Bergen eller Stavanger.

Lenke til kommentar

Ja var flere som snakket om brønnteknikk nord over, rådgiver sa idag det bare var i stavanger eller bergen. Søknad er nå lagt inn, bare og vente:)

 

 

Til deg som ville vite mine karakterer, hvorfor det egentlig? Men her er de nå da:

 

1TIC/071ENG1001 Engelsk

Termin 1 3

 

1TIC/071MAT1001 Matematikk praktisk

Termin 1 5

 

1TIC/071NAT1001 Naturfag

Termin 1 5

 

1TIC/071NOR1001 Norsk, skriftlig

Termin 1 4

 

1TIC/071NOR1101 Norsk, muntlig

Termin 1 4

 

1TIC/071PFO4106 Prosjekt til fordypning

Termin 1 5

 

1TIC/071TIP1001 Produksjon

Termin 1 5

 

1TIC/071TIP1002 Tekniske tjenester

Termin 1 5

 

1TIC/071TIP1003 Dokumentasjon og kvalitet

Termin 1 4

 

1TICD/071KRØ1001 Kroppsøving

Termin 1 4

 

Orden og Atferd er G begge to.

 

 

 

Blæææ! Fant ut at jeg hadde sett feil på min engelsk karakter så det vil si 4,4:( menmen mere og bli bedre i til termin 2.

Lenke til kommentar
OMG Det var bra karakterer!

Men husk på at norsk og engelsk karakterene ikke teller på inntak til vg2.

Og forresten tar rådgiveren din feil det er 5 plasser i landet som har brønnteknikk.

http://vilbli.no/4daction/WA_Artikkel/?ASP...Artikkel=007835

Måtte du registrer vigo for rogaland eller kunne du søke i stavanger med ditt fylkes vigo?

 

 

Hmm, er ikke fornøyd med engelsk, gym og norsk. hvem sier at de karakterene ikke teller?

Hvor har jeg sagt at rådgiver sa det var flere steder en Stavenger og Bergen? men samma.

Brønnteknikk I Bergen og Stavanger lå inne i mitt fylke, så behøvde ikke registrere meg i rogaland.

Hadde de hatt dette tilbudet i mitt hjemfylke måtte jeg registrert en vigo.no på meg i Rogaland om jeg hadde søkt der.

 

Skal du søke brønnteknikk du og? og ja jeg vill vite ossen karakterer du har siden mine var så himla bra;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Begynte på grunnkurs mekanisk, det som nå heter TIP, uten peiling i det heletatt på mekaniske fag. Aldri skrudd eller noen ting. Hadde bare et ønske om å lære meg å skru og mekke. Skolen gikk kjempebra siden e var så interessert og motivert, og e fikk over 5 i snitt. Begynte deretter på Vk1 skipsteknisk drift og gikk ut som beste elev med 5,6 i snitt. Er idag lærling på en tankbåt og er snart ferdig med motormann fagbrevet. Trives godt og føler e har god peiling:)

 

Bare å satse;)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Enkleste for å bli mekaniker offshore må vel være

Grunnkurs mekanisk(TIP?), og så gå VK1 elektromekanisk.

EDIT: Da kan du gå i lære som industrimekaniker.

 

Da kan du også søke lærling som "kranfagarbeider" vis du heller velger det. Kranfaget er et ganske nytt fag som blei startet i 2002.

Det er dei store offshore selskapene som har tatt inn lærlinger til nå. Men tror også at Landbedrifter har begynt å satse litt på det.

Endret av Aykon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...