Gå til innhold

Lite tilbakemeldinger på dette kabinettet.APLUS Twin Engine


Anbefalte innlegg

De fleste her på forumet snakker om Antec P182 og Antec 900 nå for tiden. Det er forståelig siden begge kabinettene har fått gode referanser, både fra folk som har erfaring med disse og på kabinett testene utført av mer "profesjonelle" folk. Når det gjelder støy og plass så er nok P182 det beste valget, og når det gjelder kjøling så er det 900 som er tingen.

 

Men jeg snublet over dette kabinettet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327394

 

Kabinettet har fått god kritikk hos forbrukere på komplett.no og ligger i prisklassen til Antec 900. Den er billigere enn P182 og det som er kanskje dens største fordelen er størrelsen. Den er større enn både P182 og 900.

 

Målene:

Antec P182: 21 cm x 51 cm x 52 cm

 

Antec 900: 20.6 cm x 49.3 cm x 46.8 cm

 

APLUS Twin Engine: 28 cm x 60 cm x 54.5 cm

 

 

APLUS Twin Engine har 2 vifter på 250mm noen som burde være en fordel når man er ute etter stille kabinett. Disse burde, på grunn av størrelsen, være god nok til å flytte luft rundt i kabinettet. Slik som jeg forstår det så har P182 tre vifter på 120mm, mens 900 har 4 vifter på 120mm. Personlig ville jeg foretrukket 2 vifter på 250mm enn 4 vifter på 120mm, ved tanke på støy vs kjøling.

 

Siden kabinettet har så stor plass (er nesten en bigtower) så er det lettere å bygge i den og du får mer ryddigere kabinett, dermed bedre kjøling, rent logisk. Det store spørsmålet er om kabinettet er av bra kvalitet i forhold til de to andre kabinetter som jeg tok med for å sammenligne. I tillegg er det usikkert om kabinettet har støy demping, spesielt ved tanke på HD.

 

Siden alle tre kabinetter ligger omtrent på samme pris (P182 kan være litt dyrere enkelte plasser og 900 sliter litt med støy nivået) så ser det ut at dette kabinettet kan være veldig bra kjøp.

 

Tilbakemeldninger er velkomne, spesielt fra de som har erfaring med dette kabinettet

Endret av jascko
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Har et i bestilling nå. det kommer til meg i morgen., skal gi tilbakemelding, virker somet bra kabinett ifølge utelandske tester

 

Gjør det. Det kunne vært interessant å høre om kabinettet er så bra som dem skal ha det til. Spesielt tilbakemeldinger på støy, kjøling og kvalitet haddet vært interessante. Plassen tror jeg ikke kommer til å være et problemet.

Lenke til kommentar
De fleste her på forumet snakker om Antec P182 og Antec 900 nå for tiden. Det er forståelig siden begge kabinettene har fått gode referanser, både fra folk som har erfaring med disse og på kabinett testene utført av mer "profesjonelle" folk. Når det gjelder støy og plass så er nok P182 det beste valget, og når det gjelder kjøling så er det 900 som er tingen.

 

Men jeg snublet over dette kabinettet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327394

 

Kabinettet har fått god kritikk hos forbrukere på komplett.no og ligger i prisklassen til Antec 900. Den er billigere enn P182 og det som er kanskje dens største fordelen er størrelsen. Den er større enn både P182 og 900.

 

Målene:

Antec P182: 21 cm x 51 cm x 52 cm

 

Antec 900: 20.6 cm x 49.3 cm x 46.8 cm

 

APLUS Twin Engine: 28 cm x 60 cm x 54.5 cm

 

 

APLUS Twin Engine har 2 vifter på 250mm noen som burde være en fordel når man er ute etter stille kabinett. Disse burde, på grunn av størrelsen, være god nok til å flytte luft rundt i kabinettet. Slik som jeg forstår så har P182 tre vifter på 120mm, mens 900 har 4 vifter på 120mm. Personlig ville jeg foretrukket 2 vifter på 250mm enn 4 vifter på 120mm, ved tanke på støy vs kjøling.

 

Siden kabinettet har så stor plass (er nesten en bigtower) så er det lettere å bygge i den og du får mer ryddigere kabinett, dermed bedre kjøling, rent logisk. Det store spørsmålet er om kabinettet er av bra kvalitet i forhold til de to andre kabinetter som jeg tok med for å sammenligne. I tillegg er det usikkert om kabinettet har støy demping, spesielt ved tanke på HD.

 

Siden alle tre kabinetter ligger omtrent på samme pris (P182 kan være litt dyrere enkelte plasser og 900 sliter litt med støy nivået) så ser det ut at dette kabinettet kan være veldig bra kjøp.

 

Tilbakemeldninger er velkomne, spesielt fra de som har erfaring med dette kabinettet

Jeg har hatt dette kabinettet i en god stund nå, har faktisk hatt 2 pågrunn av feil på det første. Det kjøler veldig bra synes nå jeg. Lurt å ha en vifte i bakkant får å blåse ut luft. (Kan ta bilder hvis du vill se hvordan det er inni)

 

CPU ligger på 25-35 C

GPU ligger på 45-55 C

Ram ligger på 20-40 C

Lenke til kommentar
Takk for bilder Razy. Det ser ut som at det er enorm plass i dette kabinettet. Jeg kommer definitivt å vurdere dette kabinettet når jeg skal bygge nytt system.

 

Jeg synes at det er veldig stor plass i dette kabinettet, men hvis du skal ha en stille pc burde du ikke kjøpe dette.

 

Å! Er det mye bråk? Hvilken komponenter har du i dette kabinettet? Eller er det selve kabinettet som er skranglete?

Lenke til kommentar
Takk for bilder Razy. Det ser ut som at det er enorm plass i dette kabinettet. Jeg kommer definitivt å vurdere dette kabinettet når jeg skal bygge nytt system.

Jeg synes at det er veldig stor plass i dette kabinettet, men hvis du skal ha en stille pc burde du ikke kjøpe dette.

 

Å! Er det mye bråk? Hvilken komponenter har du i dette kabinettet? Eller er det selve kabinettet som er skranglete?

 

Det er mye støy i fra HDD'ene pågrunn av det er ingen ting som demper vibrasjonene. Og setter man de to viftene som er på 250mm på fullt blir det litt støy. Men eller er dette et kjempe godt kabinett :) Dette er mitt andre pågrunn av at det ene viftebladet på den viften som er i front knakk, men dette var produksjonsfeil, fikk helt nytt kabinett :p Selve kabinettet er ikke skranglete.

 

Komponetene mine er:

GPU: Asus EN8600GT (vifteløst)

HK : Asus P5KC

CPU: Intel Core 2 Duo E6750 (Stock cooler)

HDD: Samsung Spinpoint T166

PSU: En gammel Mist på 480 som bråker noe inn i h*lvette (kan være denne som lage mye støy)

 

Du kan jo se hva den andre karn har å si, han får sitt sikkert snart. Han sa jo at han skulle kommer med en tilbakemelding. (Han har sikkert en PSU som ikke støyer like mye som min :))

Endret av Razy
Lenke til kommentar

Kan komme med en liten konklusjon.

 

Positive tingene med dette kabinettet:

 

- Skrueløst

- Stor plass

- God kjøling

- Følger med en liten boks får å ha diverse ting til kabinettet

 

 

Negative tingene med dette kabinette:

 

- Ikke støydemping i HDD brønn

 

 

Kommer ikke på mer sånn i farta...

 

PS: kjøp en 120mm vifte får å ha i bakkant får å få ut luften. For eksempel denne http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=46154, den skal visst være ganske stille. Men du kan vell mer om dette enn det jeg gjør :p (Jeg har den på 800rpm)

 

Holder faktisk på å bygge et kabinett, det er et skoleprosjekt:)

Link - https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=893798&hl=

Endret av Razy
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått kabinettet, Byggingen gikk veldig bra. alt enkelt, harddisk slottene er geniale, fester en klips på vær side, så smetter du den bare inn, minna litt om hot swap faktisk, er plass til 6 disker i holderen for det. om man skrur ut den boksen, det måtte jeg.. hardiskene holder en temp på 27 grader, noe jeg er veldig fornøyd med, mine disker hører jeg bare så vidt. utrolig god plass, lett å gjøre ryddig. er mye tøffere når man får det hjem en det er på bilder. mange smarte løsninger på å¨gjemme kabler, skal se om jeg får lagt opp noen bilder når jeg får lada cameraet..

Lenke til kommentar
Kan komme med en liten konklusjon.

 

Positive tingene med dette kabinettet:

 

- Skrueløst

- Stor plass

- God kjøling

- Følger med en liten boks får å ha diverse ting til kabinettet

 

 

Negative tingene med dette kabinette:

 

- Ikke støydemping i HDD brønn

 

 

Kommer ikke på mer sånn i farta...

 

PS: kjøp en 120mm vifte får å ha i bakkant får å få ut luften. For eksempel denne http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=46154, den skal visst være ganske stille. Men du kan vell mer om dette enn det jeg gjør :p (Jeg har den på 800rpm)

 

Holder faktisk på å bygge et kabinett, det er et skoleprosjekt:)

Link - https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=893798&hl=

 

Jepp, Noctua vifter er vifter av god kvalitet og med akseptabel støy nivå.

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått kabinettet, Byggingen gikk veldig bra. alt enkelt, harddisk slottene er geniale, fester en klips på vær side, så smetter du den bare inn, minna litt om hot swap faktisk, er plass til 6 disker i holderen for det. om man skrur ut den boksen, det måtte jeg.. hardiskene holder en temp på 27 grader, noe jeg er veldig fornøyd med, mine disker hører jeg bare så vidt. utrolig god plass, lett å gjøre ryddig. er mye tøffere når man får det hjem en det er på bilder. mange smarte løsninger på å¨gjemme kabler, skal se om jeg får lagt opp noen bilder når jeg får lada cameraet..

 

Ut i fra tilbakemeldinger fra dere to så ser dette bra ut. Merkelig at ingen har omtalt dette kabinettet før. Nå har ikke jeg gjennomsøkt hele forumet ang dette kabinettet men i forbi farten kan ikke komme på at noen har omtalt dette kabinettet før. Det kunne vært litt morsomt å sammenligne de tre kabinetter ut i fra folks erfaring. Slik som det er nå så ser det ut som at dette kabinettet har en stor fordel- og det er størrelse. Selvsagt for de som mener at størrelsen på kabinettet er en vesentlig faktor.

Endret av jascko
Lenke til kommentar
Nå har jeg fått kabinettet, Byggingen gikk veldig bra. alt enkelt, harddisk slottene er geniale, fester en klips på vær side, så smetter du den bare inn, minna litt om hot swap faktisk, er plass til 6 disker i holderen for det. om man skrur ut den boksen, det måtte jeg.. hardiskene holder en temp på 27 grader, noe jeg er veldig fornøyd med, mine disker hører jeg bare så vidt. utrolig god plass, lett å gjøre ryddig. er mye tøffere når man får det hjem en det er på bilder. mange smarte løsninger på å¨gjemme kabler, skal se om jeg får lagt opp noen bilder når jeg får lada cameraet..

 

Du har faktisk plass til 12 HDD'er, hvis man bruker 5,25" brønn :) Huske ikke hvor jeg leste det.

 

Hvordan PSU har du? og er det mye støy?

Endret av Razy
Lenke til kommentar

Har faktisk dette kabinettet jeg også. Er godt fornøyd med det og det gir svært god kjøling, men jeg så ikke noen poeng å ha den lille hvite "verktøyboksen" der den stod, så den tok jeg ut for å forbedre luftstrømmen. Det er også viktig å ha en god vifte som blåser ut bak ;)

 

[edit]: Angående dette med HDD-støy, så er det ikke noe jeg legger eksepsjonelt godt merke til. Men da jeg prøvde å flytte den ene harddisken jeg har lengre ned mot kabinettgulvet, følte jeg at lyden ble forsterket.

Endret av OndApe
Lenke til kommentar

ja det går ann å ha tolv disker. men jeg har jo diverse i di bayene, ja kabinettet går over all forventning.. Dama ha antec nine hundrer. og både meg og hun mener dette er et vesentlig bedre kabinett. størrelsen var vesentlig for min del. noe jeg kanskje tror hindrer folk fra å kjøpe det er nok 25x2 c, vifter, noen mener dette blir i meste laget, jeg synes dette er tøft. føler jeg sitter med en turbine på siden av meg. Akkurat nå har jeg en Corsair 750w med modulære kabler... er greit med ei skikkelig vifte i bakkant. kan også anbefale noctua, som er noe av det beste jeg har prøvd, det vil si et 100 tals vifter, igjenom noen år.. kjører man alle vifter på max, ja da lager det lyd. setter man alt på lavt. hører man den så vidt

 

Fin Test: http://www.techpowerup.com/reviews/Apluscase/TwinEngine/

Endret av The True Negoliaz
Lenke til kommentar
ja det går ann å ha tolv disker. men jeg har jo diverse i di bayene, ja kabinettet går over all forventning.. Dama ha antec nine hundrer. og både meg og hun mener dette er et vesentlig bedre kabinett. størrelsen var vesentlig for min del. noe jeg kanskje tror hindrer folk fra å kjøpe det er nok 25x2 c, vifter, noen mener dette blir i meste laget, jeg synes dette er tøft. føler jeg sitter med en turbine på siden av meg. Akkurat nå har jeg en Corsair 750w med modulære kabler... er greit med ei skikkelig vifte i bakkant. kan også anbefale noctua, som er noe av det beste jeg har prøvd, det vil si et 100 tals vifter, igjenom noen år.. kjører man alle vifter på max, ja da lager det lyd. setter man alt på lavt. hører man den så vidt

 

Fin Test: http://www.techpowerup.com/reviews/Apluscase/TwinEngine/

 

Da er det vell bare min gamle PSU som bråker som et uvær :)

Skal uansett kjøpe ny, kansje jeg får ned støyen da. Tenkte på en Corsair 620w

Lenke til kommentar
ja det går ann å ha tolv disker. men jeg har jo diverse i di bayene, ja kabinettet går over all forventning.. Dama ha antec nine hundrer. og både meg og hun mener dette er et vesentlig bedre kabinett. størrelsen var vesentlig for min del. noe jeg kanskje tror hindrer folk fra å kjøpe det er nok 25x2 c, vifter, noen mener dette blir i meste laget, jeg synes dette er tøft. føler jeg sitter med en turbine på siden av meg. Akkurat nå har jeg en Corsair 750w med modulære kabler... er greit med ei skikkelig vifte i bakkant. kan også anbefale noctua, som er noe av det beste jeg har prøvd, det vil si et 100 tals vifter, igjenom noen år.. kjører man alle vifter på max, ja da lager det lyd. setter man alt på lavt. hører man den så vidt

 

Fin Test: http://www.techpowerup.com/reviews/Apluscase/TwinEngine/

 

Men holder kabinettet seg kjølig når du har viftene på lav? Må du inn i kabinettet for å få justrert viftene? Jeg personlig har aldri hatt behov å ha mine viftene mer enn på medium hastighet. Til og med når jeg spilte så var ikke behovet for høyeste hastighet til stede.

Lenke til kommentar

Corsair 620 er et meget godt valg. kan anbefale den. Stille og kraftig.

 

Det er ingen problem å kjøre viftene på minimum, Temperaturene holder seg fine uansett. Genialt med viften i front som holder hardiskene gode og kalde, Alt i Alt jeg angrer ikke på kjøpet, og kan anbefale kabinettet på det høyeste.

 

Er ingen billig plastikk følelse heller. bygge kvaliteten er god. virker solid. og man trenger ikke være redd for at plasten i front skal falme, da det ergjennom gående svart plast

Faktisk ingenting jeg greier å sette fingeren på som jeg misliker. kanskje at usb portene som er i topp, er litt teit plasert, men jeg synes det er litt kult jeg..

 

La til et bilde med alle fans på low, Idle Temps

post-136000-1202455751_thumb.jpg

Endret av The True Negoliaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...