Gå til innhold

BSD/UnixHW-krav for mediaserver med Solaris 10


KVK

Anbefalte innlegg

Tenkte å teste ut Solaris 10 på en mediaserver som skal mate 2-3 HTPC'er med filmer (1080p med 10k bitstream), lyd og bilde, bruker i dag en P4 3Ghz, men siden jeg skal ha 3-servere med hver sitt arbeidsområde i tillegg til 2 HTPCer som står på 24/7, så ønsker jeg å bytte til noe mer effektgjerrig hardware for å spare noen lapper iløpet av ett år, så hva anbefales av hardware for å gjøre denne jobben?

 

Kan en Via C7 1.8Ghz klare jobben (det er en PCI-E-slot jeg ser på bunnen der er det ikke?), eller bør jeg vente på de nye 45nm CPUene til Intel før jeg erstatter den nåværende hardwaren?

Endret av KVK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å vente til via sine dobbeltkjærne 64bits prosessorer er tilgjengelige? Da vil ihvertfall prosessoren som potensiell svakeste ledd forsvinne.

 

Det du egentlig trenger er en filserver som kan servere en kontinuerlig datastrøm tilsvarende det 3*1080p bruker, og dette skal gå via samba? Ville da tro det er diskene som ville bli en eventuell sinke på dette oppsettet.

Endret av clvn
Lenke til kommentar

Ser ikke så dumt ut det nei, får se hva som kommer først, og hvor godt Intel CPU'ene gjør det. Intel sine kommer jo også til å være rimelig effektgjerrige.

 

Ja, skal ikke se bort fra at det blir diskene som blir hovedproblemet ja.

 

Men ett spørsmål på si:

 

Har nettopp installert Solaris for første gang, men kan ikke huske å ha satt opp noe brukernavn, er det ett standard brukernavn som settes opp? Hva er eventuellt dette?

 

edit:

root fungerte.

Endret av KVK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...