Gå til innhold

Warcraft3 port forward problemer med linksys router


Anbefalte innlegg

Ok, før du begynner å skrive ting om guider om port forward og alt det, les dette først.

Jeg vet hvordet det funker og hvordan det gjøres.

Routeren min er en Linksys WRT54GL. Jeg har Norman security center og vil kunne hoste spill på W3 Frosen Throne.

 

Jeg har forwardet portene som trengs (6112-6119) i router instillingene.

Til og med gått til portforward.com og fulgt guiden der flere ganger. Riktig ip adresse er brukt og både TCP og UDP er tillat.

Kobler jeg pcen direkte til modemet så kan jeg hoste, så det er ikke Norman men routeren siden det bare slutter å funke når jeg kobler nettet gjennom den.

 

Nå har jeg ikke peil på hva som er problemet. Det er ikke brannmuren til Norman, jeg har forwardet alle portene som trengs på Linksysen men det funker ikke. Jeg kan fremdeles ikke hoste spill. Problemet ligger i routeren et sted.

Noen ideer om hva problemet er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

windows firewall er slått av og jeg har tom. prøvd å slå på DMZ. Funket fremdeles ikke. ipadressene er riktige.

Men jeg søkte litt rundt og fant ut at Linksys WRT54-- serien har problemer med utdeling av private ip adresser. Så bestemte meg for å prøve å endre routerens ip adresse fra 192.168.1.5 til 192.168.90.5, og satt utdeling av adressene fra 192.168.1.100 til 192.168.90.101 for å slippe standard numrene 0 og 1 og det funka.

Så var det bare å endre instillinger på port forward.

 

Så nå er alt satt til 192.168.90.5, adressen min er 192.168.90.101 og subnet mask fremdeles 255.255.255.0.

Kan hoste nå og problemet er løst.

Takk for all hjelp da.

Endret av SuperWay
Lenke til kommentar

ok, nytt problem. som sagt så endret jeg router adressen og de private ip adressene for å løse problemet, men nå funker ikke netverket mellom pcene lengre. Før jeg endret router instillingene funket det helt fint. Men nå kan jeg ikke hente eller flytte filer mellom pcene. Hva har skjedd?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt at du har en ipadresse i routeren som slutter på 5.

 

Vanligvis vil man ha 192.168.1.1 som routerens adresse og tilkoblede maskiner vil ha 192.168.1.(2 - 255).

Forwarding av porter skal da skje til en av maskinene f.eks: 192.168.1.2.

 

Hvis du resetter routeren så vil ipadressene komme tilbake til default på router...

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt at du har en ipadresse i routeren som slutter på 5.

 

Vanligvis vil man ha 192.168.1.1 som routerens adresse og tilkoblede maskiner vil ha 192.168.1.(2 - 255).

Forwarding av porter skal da skje til en av maskinene f.eks: 192.168.1.2.

 

Hvis du resetter routeren så vil ipadressene komme tilbake til default på router...

 

var der jeg endret på instillingene.

default instillingene er på 192.168.1.1 for routerens adresse mens de tilkoblede maskinene fikk adresser som startet fra 192.168.1.100.

Men jeg endret disse til 192.168.90.5 for routerens adresse for å komme unna default tallene. så satte jeg startpunket for utdeling av adresser til 192.168.90.(101 - 255).

 

Men nå kan jeg ikke overføre filer mellom pcene som er koblet til routeren lengre. Det funket helt fint før. Er det noen instillinger på pcene jeg må endre som jeg ikke vet om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...