Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Web2.0 er vel eit uttrykk brukt om det fenomenet Internett er under no; Ei slags bølge med fokus på brukarvennligheit, nye designlinjer, dynamiske websider med interaktivt innhald, utstrakt bruk av DHTML og webstandardar....

WTF, kansje jeg skal stikke i army'n alikevel :\

8610337[/snapback]

Hah! Du har fått innkalling du òg? Kor til? :D

8610385[/snapback]

Hvor kom brukervennlighet inn i web2.0 ? synes det er omvendt jeg..

--

Sjøforsvaret, men tenkt meg til legen. Må bare huske å ringe han før han stenger :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
OS X/Windows/Linux er og blir eit val ein må ta med hensyn til personlege preferanser. Eg liker OS X på grunn av filsystemet, utsjånaden og stabiliteten. Driv du med webutvikling er jo Windows heilt kuk (trur eg). Du har jo ikkje eingong macports/apt-get/fink, lizm.

8609799[/snapback]

Eg veit ikkje eingong kva macports/apt-get/fink er, og eg veit samtidig at eg har alt anna enn behov for det. :p

8610234[/snapback]

La oss si at du har lyst til å teste ut Python. På Windows må du gå til python.org og laste ned en *.exe. Deretter må du kjøre den. I Linux kan du bare kjøre sudo apt-get install python eller sudo pacman -S python, og alt blir installert ;)

Skrevet
Mr.Berg vil, som brukermoderator, prøve å oppnå respekt ved å sjå streng og alvorlig ut på avatarbiletet sitt.
Ja, for jeg har jo ikke hatt avataren lenge. :)

Steinmann: Ja, ikke så vanskelig å slippe, særlig når en er så gal som du er.

Skrevet (endret)

Jeg var dønn seriøs jeg </ironi>

God trafikk her nå, får ikke gjort en dritt på Hovedprosjektet. Greiene til Tor har jeg gitt opp for lenge siden.. :)

--

Hein: Hvorfor er ikke du i army'n ?

Endret av Steinmann
Skrevet
Sjøforsvaret, men tenkt meg til legen. Må bare huske å ringe han før han stenger  :roll:

8610401[/snapback]

'

Hah, Armyen du liksom. Sjøforsvaret er jo slappe greier. Søk deg til Indre Troms du. Det er Hæren som er tøft om du først må inn :)

Ja, for jeg har jo ikke hatt avataren lenge. :)

Hæ? Nei, du bytta jo til den i samme sekund som statusen din vart endra til brukermoderator, ikkje? :p

Skrevet
(...) får ikke gjort en dritt på Hovedprosjektet. Greiene til Tor har jeg gitt opp for lenge siden.. :)

--

Hein: Hvorfor er ikke du i army'n ?

Fan, da begynner Tor snart å mase på meg. :(

Er ikke i forsvaret fordi jeg ikke har noen interesse av å være der, og fordi jeg fikk utsettelse til juni 2009.

Skrevet

Jepp, stemmer det.

Men for svarte, kva er greia med sjø- og luftforsvaret og alle her i kafèen? IMO er det greit med litt interessant tjeneste om du først skal inn, i staden for å måtte sitte på ræva og gjere null eit heilt år - og sjølvsagt gjere det beste utav det heile om du først må vere der. IMO.

Er forresten på ein "øvelse-øvelse" no. Bataljonsstaben skal stille inn, konfigurere og simulere diverse på datasystema i kommandovognene, så eg sit "vakt" på eit rom innendørs med eigen TV, kaffemaskin, WLAN og berre avslapping med laptop. Litt avveksling frå utendørstjenesten må ein ha =D

Skrevet
Web 2.0 på Wikipedia

8610379[/snapback]

Der ja, akkurat det jeg ikke bad om.

8610397[/snapback]

Les første setningen da gutt, eller første avsnittet hvis du gidder. Kunne sikkert sakset det ut for deg hvis du vil det? :p

8610745[/snapback]

Billege, overflødige svar vil vi ha oss fråbedt her i kafèen. Legg litt sjel i det, så blir du mykje lettare akseptert her.

Skrevet

Er det virkelig verdt å bruke 157 kroner på en font du synes er dritstilig? Synes selv det er litt stivt... :ermm:

Skrevet (endret)
Er det virkelig verdt å bruke 157 kroner på en font du synes er dritstilig? Synes selv det er litt stivt... :ermm:

8611025[/snapback]

Hvilken skrifttype?

@Hein: Hva gjorde du når du søkte utsettelse til militæret?

Endret av Lovskogen
Skrevet
Hmm, ingen andre enn meg som bruker Google Reader?

8608436[/snapback]

Jo. Seff.

Elsker alle shortcutsene.

Ja. Syns vanlig xp ser bedre ut også, men ingen slår osx :D

8609337[/snapback]

Vis du tenker på Apple programvare er jeg enig. Men mye av 3. partsprogramvaren ser forferdelig ut. Spesielt ting som Limewire og OpenOffice.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...