Gå til innhold

Problemer med å komme på nett med D-link DIR-655 i et bedrift nettverk!


Anbefalte innlegg

Vi har et problemer med å komme på nett med D-link DIR-655 på nettverket vi har på jobben! Hva er det vi gjør feil tro? Laptoper finner routern, men det er ikke noe internett.

Planen er vi skal sette ut 4 D-link DIR-655 routere rundt omkring, så bærebare Pc kan koble seg opp og søke på internet osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når jeg går inn config siden til routeren og ser under WAN, står det:

 

Connection tybe: DHCP Client

Qos engine: Active

Cable staus: Connected

nettwork status: Establishing (Please Wait...) Sånn har den stått hele tiden

Connectinon up time: 0 days, 0:00:00

 

Ip-adress, subnet adress, default gateway, primary DNS server og secondary server, der står det bare nuller.

 

Under lan infoen står Ip og subnet mask

Lenke til kommentar

Forstår jeg det riktig når jeg antar at dere har kablet nettverk fra før, og nå ønsker dere å bruke disse boksene for å gi trådløs tilgang til nettet for bærbare maskiner?

 

I så fall trenger dere ikke ruter-funksjonen til DIR-655. Det holder med å bruke "trådløst aksesspunkt"-funksjonen i den.

 

1) Slå av DHCP-serveren i DIR-655

2) Koble en nettverkskabel inn i en LAN-port på DIR-655.

 

Nå burde bærbare PC-er få WLAN-kontakt med DIR-655 og motta IP-adresse fra det kablete nettet (via DIR-655) på samme måte som andre PC-er i nettet.

 

edit: Det er ikke sikkert det blir så lett å få tilgang til konfig-sidene i DIR-655 etter dette, så det kan være en fordel å gi den en statisk IP-adresse innenfor et subnett som en eller annen administrator på nettet kan nå.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...