Gå til innhold

Ny pc til media og litt spilling. Pris rundt 8000+-

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal bygge min første pc og lurte på om dere kunne gi meg noen forslag på noen gode oppsett.

Hovedsaklig skal den brukes til å se filmer og tv-serier, og kommer nok til å spille litt på den og.

Har en lcd skjerm på 19" og en HDTV 720p på 50" som den skal brukes sammen med. Ang lyd så håper jeg å kunne koble den til forsterker'n min. Og da tenker jeg på å bruke optisk fra pc til forsterker.

Trenger dere no mer info så må dere si ifra.

Endret av offroadman
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hvilke spill skal du spille?

Har du deler fra tidligere som du har lyst til å bruke? I såfall hvilke?

Lenge siden jeg har spilt på pc, men kommer i alle fall til å spille enkle manager spill, C&C, muligens WoW, BF2, CoD4. Det er de som popper opp i hue nå.

Det eneste som skal brukes er system disken og skjermen og tastatur/mus.

Endret av offroadman
Skrevet

Er det noen stor forskjell på PCIe og PCIe2.0? Burde jeg ha ett HK med PCIe2.0?

Kunne tenke meg to skjermkort etthvert, hva burde jeg satse på? CF eller SLI?

Skrevet (endret)

Her er på ett oppsett med mulighet for sli: sli

Her er ett med mulighet for CF: CF:

Hva syns dere, er det noe som burde evt forandres?

Endret av offroadman
Skrevet

Pdd er det ingen forskjell på PCI-E og 2.0.

Hva du bør satse på vil variere fra spill til spill. Les tester.

Begge oppsettene ser helt greie ut. E8400 er en meget god og OC villig prosessor. 4GHz går som en lek. (I alle fall på mitt Intel P35 hovedkort.)

Skrevet (endret)
Her er på ett oppsett med mulighet for sli: sli

Her er ett med mulighet for CF: CF:

Hva syns dere, er det noe som burde evt forandres?

Jeg synes begge valgene virker fornuftige. Prisen er god og HW ser ut til å være nøye plukket. Meget godt PSU valg, det vil du ikke angre på uansett.

Skulle jeg valgt ville det gått på pris her. CF maskina virker temmelig solid og CF overbeviser, særlig når du kan få dette ganske billig med tanke på HD3870 kortene. Synes ikke du skal basere valget ene og alene på om du kan ha CF eller SLI. 8800GT er et svært god valg.

Men hvis du skal velge og baserer det på at du skal ha SLI eller CF etterhvert, så må prisen avgjøre. 8800GT SLI er vel ikke særlig å velge fremfor 3870 SLI og grunnen til det er prisforskjellen på nesten 1k.

EDIT:

Prioriter RAM i disse dager, prisene er på vei oppover pga dollarkursen som kanskje får en opptur snart. Så RAM er smart å skyve inn i maskina så lenge det er billig. 4GB på et 64bit system vil du ikke angre på, det kan jeg love deg ;)

Endret av andylove
Skrevet
Takker for den tilbake melding andylove. Godt å høre at det ser bra ut. Da blir det nok CF maskinen for meg..

Bare hyggelig. Men det er viktig å huske på at det som skrives her er våre meninger. Enkelte er flinke, andre ikke. Så du må selv velge hvilken informasjon du vil ta til deg.

Det er jo ikke nødvendigvis sikkert at mine anbefalinger er riktig, men jeg velger å tro så siden ingen slakter innlegget mitt.

Du får ha lykke til uansett hva du velger. Moro blir det uansett ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...