Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

workgroup er ikke tilgjengelig, hva gjør jeg galt?


Anbefalte innlegg

Hei, regner meg selv som tålig oppegående når det gjelder windows men nå står det still i topplokket her, problemet er min fujitsu-siemens amilo m1425 laptopp, den har jeg koplet opp på lokal nettverket i huset mitt flere ganger uten problem slik at jeg kan få tilgang til harddiskene på serveren og den stasjonere. Vel ikke nå lengre, etter siste formatering så får jeg ikke tilgang lengre, maskinen er på nett via trådløst men sliter med innstillingene til fildeling, nå til slutt har jeg forsøkt å bytte nettverksnavn på alle maskinene, når jeg da søker etter maskiner i nettverket får jeg følgende feilmelding:

Workgroup er ikke tilgjengelig. Du har kansje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administrator av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser. Nettverksbanen ble ikke funnet.

 

Vel problemet mitt er jo at det er jo bare meg som styrer med disse maskinene, ergo er det jeg som er administrator av serveren!!

Den stasjonere får tilgang til serveren min by the way.

 

Noen som har noen tips??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start-Kontrollpanel-System-Datamaskinnavn-NettverksID kan være verdt et forsøk.

Muligens noe opplagt, men kontroller at det er korrekt Workgr.

Ta også høyde for både Win & eventuell Symantec (etc.) firewall.

Symantec fw spesielt har en egen evne til å låse nettverket om den ikke er konfigurert.

Lenke til kommentar
Start-Kontrollpanel-System-Datamaskinnavn-NettverksID kan være verdt et forsøk.

Muligens noe opplagt, men kontroller at det er korrekt Workgr.

Ta også høyde for både Win & eventuell Symantec (etc.) firewall.

Symantec fw spesielt har en egen evne til å låse nettverket om den ikke er konfigurert.

Er korrekt workgroup, kjører zonealarm men den sperrer ikke i flg innstillingene der. hadde problemet før jeg innstallerte zonealarm også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...