Gå til innhold

Ny pc, alternativer til Multicom Compal IFL90+

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja da var den stasjonære så godt som solgt så nå sitter jeg her med 1tb med filer på eksterne disker og lyst på bærbar.

Pcen skal brukes til spilling og minstekravet er 8600M GT.

Har tenkt til å bruke maks ca 10k på pcen, gjerne mindre (vekt og størrelse er inget hinder).

Har sett på Multicom Compal IFL90+ med dette http://img185.imageshack.us/img185/5851/pcccccccte3.jpg oppsettet og har ikke klart å finne noe bedre tilbud, altså pris (som sagt ca 10k) kontra ytelse.

Har hørt litt forskellig rundt 8600M GT kortene bla. at noen av de er med bedre minne, ddr3 (som i feks. ASUS G1S). Har dette mye å si på ytelsen?

Noen som har noen verdige kandidater mot IFL90+?

Takker for alle innspill :)

Endret av Mathias666
Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte å nevne kriterier til, vil ha en skjerm med litt høy oppløsning. helst ikke matt (der er et av problemene med multicom, ble noe krøll med den blanke skjermen i samme oppløsning, så de sluttet å selge pcen med den som altternativ) også vil jeg ha en prosessor med minimum 4mb cache.. har også planer om 4gb ram siden jeg tenker å kjøre 64bits OS.

dredg: ikke værst den, men litt lav oppløsning på skjermen og litt lite ram, kan jo kjøpe rammen fra et annet sted for å holde det billigere da. blir stort sett samme prsi som den fra multicom bare at det er uten medregnet ram (at det følger med os er selfølgelig en fordel, men ikke et must) Beste forslag til nå.

Sempron: tenkt på den, men blir litt overvenfor min priskalsse hvis jeg skal ha 4mb cache på prosessoren og høyere oppløsning på skjerm..

OC-Freak: Ikke dumme disse egentlig, kan vurdere de, men skulle gjerne hatt 7200 omdreininger på disken..

Takk for all hjelp til nå. Må unskylde at jeg ikke tok med alle krav fra begynnelsen av, men klarte ikke komme på alle før jeg så manglene.

Skrevet
Ja da var den stasjonære så godt som solgt så nå sitter jeg her med 1tb med filer på eksterne disker og lyst på bærbar.

Pcen skal brukes til spilling og minstekravet er 8600M GT.

Har tenkt til å bruke maks ca 10k på pcen, gjerne mindre (vekt og størrelse er inget hinder).

Har sett på Multicom Compal IFL90+ med dette http://img185.imageshack.us/img185/5851/pcccccccte3.jpg oppsettet og har ikke klart å finne noe bedre tilbud, altså pris (som sagt ca 10k) kontra ytelse.

Har hørt litt forskellig rundt 8600M GT kortene bla. at noen av de er med bedre minne, ddr3 (som i feks. ASUS G1S). Har dette mye å si på ytelsen?

Noen som har noen verdige kandidater mot IFL90+?

Takker for alle innspill :)

Sagt før, men M1530 tror jeg er ett godt valg. Fantastisk sexy maskin :-) De kjører tilbud for øyeblikket som varer frem til 30/1, bestiller du innen imorgen, som jeg gjorde i dag, og bruker denne koden QSG5W8XR3F53S, så får du ytterligere 15% av.

DDR2/DDR3 minne spiller en god del på ytelsen på grafikk kortet. M1530 har 8600M GT m/DDR3, som er veldig overklokkbar. Det er brukere på NBR's forum som har fått 3dmark06 score på over 5200. Økning fra ca 4400, som pleier å være standard.

Bestillte selv en rød M1530, 2.2GHz Cpu, 250 Gb hd, 2 Gb ram, 1440x900 oppløsning +Vista kr. 9100

Swank

Skrevet (endret)

Ser nesten ut som jeg kommer til å gå for xps nå, eneste jeg savner er mer ram og 7200 harddisk. må bestemme meg i dag før den koden går ut :|

Endret av Mathias666
Skrevet
Ser nesten ut som jeg kommer til å gå for xps nå, eneste jeg savner er mer ram og 7200 harddisk. må bestemme meg i dag før den koden går ut :|

akurat de kan du velge på g1s på multicom.no for et par hundre ekstra.... 718kr for 4 gb ram og 250kr for 7200rp,m

Skrevet

ROSESSOR: Intel® Core™ 2 Duo T7500-prosessor (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-buffer)

OPERATIVSYSTEM: Ekte Windows Vista™ Home Premium

KUNDESTØTTETJENESTER: Standardgaranti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte)

FARGEVALG: 2,0 megapikslers kamera og Tuxedo-svart for CCFL-skjerm

LCD: 15.4" UltraSharp™ Widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT Display with TrueLife™

BIOMETRIC IDENTIFICATION Biometrisk fingeravtrykksleser med SVART preg

MINNE: 2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

HARDDISK: 250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

GRAFIKKORT: NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne

OPTISK(E) STASJON(ER): Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass

PRIMÆRBATTERI: 9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

= 9,800.50 kr

Brukte to rabattgreier. Ble litt krøll med kredittsjekken i dag men dell skulle ringe meg tilbake i 4 tiden og da skal alt være i boks (systemet deres likte ikke at navnet på kjøper og navnet på kortholder var forskjellig).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...