r3dshrapnel Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 (endret) Jeg er nettop blitt ferdig med å bygge en pc. Chieftec 750 watt turbo series Asus P5N-E SLI Geforce gainward bliss 8800gt X2 Intel Core 2 Duo E6850 OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB (2x1024MB) KIT jeg venter på at harddisk og dvdrom skal komme i posten, så jeg tok ut de fra det gamle pcen min till å bruke. JEg vett ikke navn på de. ja, problemet mitt! jeg starter opp pcen, og jeg kommer meg inn till bios menyet der det står "trykk DEl, TAB". Merk, når jeg skrur på pcen flasher led'ene på tastaturet mitt, men etter det så funker den ikke lenger! uansett hva jeg trykker på vill ikke pcen reagere. Kan ikke komme meg videre enn det menyet. tastaturet er den sorten som ikke er usb. Jeg prøvde to såne gamle tastaturer også en trådløs usb, med ingen resultater. Jeg har tatt ut en ram chip og en skjerm kort med jeg får samme problem. hjelp!?!?! Endret 22. januar 2008 av r3dshrapnel
r3dshrapnel Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Skrevet 22. januar 2008 Ok, jeg har prøvd en CMOS restart og jeg klarte å få den til å entere setup... Men er det vanlig at den tar 10+ minuter på å entere bios setupen?
r3dshrapnel Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Skrevet 22. januar 2008 Nå har det vært circa 30 minuter....
r3dshrapnel Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Skrevet 22. januar 2008 Ok, jeg prøvde også å entere en annen boot setup/bios meny, tok også ufatelig lang tid. Hjelp?! Skal jeg restarte CMOS ijen?!
Pastafarian Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Mulig den har problemer med harddisken. Kobl den vekk og se om du kommer inn i bios umiddelbart. Du kan også prøve med en minnebrikke i forskjellige slotter. Gå over alle kablene. Bare å resette bios.
r3dshrapnel Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Skrevet 22. januar 2008 (endret) Jeg har prøvd minnebrikene forskellige slots, funka ikke. Prøvde det med hardisken og, funket heller ikke. Det kommer en pip når jeg skrur pcen på, men det pleier og bety at alt går bra, gjør det ikke? *edit: prøver musa nå (nope, heller ikke) Endret 22. januar 2008 av r3dshrapnel
r3dshrapnel Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Skrevet 22. januar 2008 Jeg og en venn skal sjekke over delene i morgen, men tviler a det er det sm er galt. Tar gjerne i mot flere forslag.
r3dshrapnel Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Skrevet 22. januar 2008 Ok, har ENDELIG kommet meg inn i setup... men den reagerte ikke av at jeg trykket på tastene. Skrude pcen av for kvelden siden den bråkte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå