Gå til innhold

En liten påmindelse for dere som glømmer og sikre datan din!

olek101

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ganske gammel data nå, når jeg overtok den. Jeg hvet dette er ganske normalt og ikke så mye til hjelp for mange men de som har bruk for dette burde gjøre: laste ned Anti-virus programm! Det trenger ikke koste noe men men. Jeg syns at Ad-Aware fungerer til og søke igjennom hele datan en eller to ganger i uken men avst! fungerer veldig godt og den har on-accses scanner som er nyttig. Selv om mange on-accses scannere kan ta litt for mye av prioriteringen av oppgaver datan skal gjøre!Helst/Egentlig burde alle anti-virus programm bare være i "bakrunden". Men jeg synes avast funker fint til mitt bruk. Her er linker til avst og ad-Aware: (dette er gratis/forbruker utgaven av de)

Ad-aware:

http://www.download.com/Ad-Aware-2007/3000....html?tag=lst-1

Avast:

http://www.download.com/Avast-Home-Edition....html?tag=lst-1

Hvis du vil gå enda lenger for og renske datan din kan du deformatere hardisken men da burde du hvite hva du holder på med jeg selv har gjort det en gang.

Men og slette programmer du aldri bruker kan hjelpe og. Og ofte gå igjennom datan din og se hva du kan slette og sånn. He He. Men som sakt dette er mer som en påmindelse. Hvis du ikke gjør noe for og holde datan din sikker kan dette hjelpe mye. Jeg hvet at dette er ganske ubrukeli for noen men jeg håper det hjelper noen;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79
Skrevet (endret)

Hva er deformatere? Tenker du på defragmentere kanskje?..:p Dette er ikke noe man "trenger å ha peiling for å gjøre", det er faktisk noe som alle burde gjøre en gang i blant uansett hvilket "kunnskaps-nivå" de ligger på når det gjelder pc..:)

Freebird..

Endret av Slettet+oiasdf79
Skrevet
Tror han mener formatere. Da bør man vite hva man driver med ihvertfall.

Hehe det kan hende men det hvar sån jeg forstod det het når jeg hørte med noen venner hva det hvar og jeg leste leste en del om det så jeg og en venn tok åss tid en helg og gjor det!

Det kan hende jeg bare husket feil. Men jeg gikk på den enorme brøleren og fant ut at jeg ikke hadde alle cdene til de viktigste instaleringer skjermkort osv så det ble en liten lete aksjon da^^ men jeg skrev bare fra hukomelse for jeg hvar oss en venn som ikke hadde noen sikretstiltak og datan gikk ganske så tregt oss han, vi lastet bare ned ad-aware og scannet og fant ormer og diverse cookis men det er jo ungåelig uten noen form for sikkerhet^^ men jeg ville bare informere de som hadde glemt/trengte og få høre hva som de burde gjøre i gjen^^ sånn at ikke datan din krasjer eller blir "smitett"

Skrevet

Beklager off topic, men vær så snill å kjør teksten din gjennom stavekontroll (f.eks. Firefox sin, den er enkel og grei) før du poster olek101. Blir sliten av å lese det du skriver.

Takk.

Skrevet
Beklager off topic, men vær så snill å kjør teksten din gjennom stavekontroll (f.eks. Firefox sin, den er enkel og grei) før du poster olek101. Blir sliten av å lese det du skriver.

Takk.

Ja, takk fot tipset har det med og skrive vedig fort og glemme og lese igjennom ånkli og bare skrive, sånn jeg gjør på msn.

Skrevet (endret)
Hva er deformatere? Tenker du på defragmentere kanskje?..:p Dette er ikke noe man "trenger å ha peiling for å gjøre", det er faktisk noe som alle burde gjøre en gang i blant uansett hvilket "kunnskaps-nivå" de ligger på når det gjelder pc..:)
Nja, hvis du bruker et moderne filsystem er faktisk ikke fragmentering et problem.

On-topic:

Fint at du bidrar med noe, olek101.

Endret av haalo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...