Gå til innhold

Beste sted for og kjøpe musikk (nedlastning)


Nobrains

Anbefalte innlegg

Jeg skal sette opp vistamediacenter for min far. I den forbindelse vil jeg gjerne lage en konto for han et sted de selger musikk som man kan laste ned, ala Itunes.

 

Jeg er lei av og piratkopiere for han musikken. Han har råd til og kjøpe, men det er enklest for han og sende "bestillingsliste" til meg.

 

Jeg har noen krav til butikken.

- IKKE copyright protection i noen form, aller helst helt vanlige mp3 filer.

- Filene bør vel ha minimum bitrate på 192

- Så og si ferdigtagget slik at de blir korrekt sortert i vistamediacenter.

 

Ideen er da at han søker på feks Elvis, finner et album/sang og kjøper. Laster deretter ned i en folder jeg har predefinert og etter en liten stund skal mediacenter ha oppdatert albumet til musikklisten.

 

Jeg har mine tvil. Jeg regner med at det ikke finnes noen med utvalget til feks tidligere Oink, får sikkert ikke samme hastighet heller. Og om musikken er tagget aner jeg heller ikke, noe som den var mesteparten av tiden hos Oink. Er dette fortsatt et par år for tidlig eller finnes det noen steder? Jeg tror ingen klarer og finnet et alternativ som er raskere og bedre enn piratkopiering av musikk, bare enklere. Prove me wrong ;)

 

Takker for alle svar!

 

Så hvilken nettbutikk har da altså i prioritert rekkefølge:

1. Har størst non-copyright utvalg

2. Enklest

3. Pris

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Itunes store har ivertifall god pris, god hastighet og utrolig enkelt å bruke. Syntes kanskje det hadde vært et bra alternativ, men siden du har nevnt det ("ala Itunes") så er vel ikke dette hva du er ute etter? eller tar jeg kanskje feil.

Ivertifall så er Itunes det beste jeg vet om, selv om jeg ikke bruker det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...