bjornawarjar Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Fikk en pc på hånden for to dager siden. Denne var infisert av flere typer virus fra win32-familien. Det vanskeligste å fjerne var win32.Agent.BXQP (oppgitt av Norman). Til nå har jeg ikke klart å finne noen som info om denne typen av win32.Agent noe sted på nettet. Uansett: Problemet er at idet Norman oppdaget dette viruset, sluttet begge nettverkskortene i pcen å fungere (1 integrert + 1 pci). Virusene er nå borte, men jeg klarer ikke å få noen av nettverkskortene til å fungere normalt igjen. Når jeg setter i en nettverkskabel, sier windows at den er tilkoblet et nettverk. IP sies å være i 169.xxx.xxx.xxx, nettmaske er 255.255.0.0, ingen gateway. Dette er jo typisk når windows ikke får noen ip fra nettverket. Ved forsøk på å reparere koblingen, kommer meldingen om mislykket forsøk umiddelbart opp. Kan viruset ha ødelagt DHCP-klienten på pcen eller på annen måt gjort så den ikke kan motta ip-adresser? har sjekket med en annen pc som ikke var infisert, kabel og port fungerer som det skal.
norbat Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Kan være winsock-fila som har blitt korrupt. Du kan bruke en automatisk fix som du kjøre på aktuelle pc: Winsockfix
bjornawarjar Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Skrevet 23. januar 2008 Takk! Det var winsock. Fant en annen quickfix også: Ta ut nettverkskabelen. Slett følgende registernøkler: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Winsock HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Winsock2 --Start maskinen på nytt. Gå inn på Kontrollpanel -> Nettverkstilkoblinger -> Lokal Tilkobling -> Egenskaper Klikk på Installer. Velg Protocol og klikk Legg Til Klikk Har Disk og skriv inn C:\WINDOWS\inf Velg "Internet Protocol (TCP/IP)" og klikk OK Lukk Egenskapsvinduet og start maskinen på nytt. Sett inn nettverkskabelen. Nå skal maskinen kunne ta imot ip-adresser på vanlig måte. Takk for tips og alle forsøk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå