DalaiLaban Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Lastet ned med stor iver Kubuntu for å legge den inn som dualboot på windows pcen min. I all hast glemte jeg å partisjonere hardisken og da var h**vete i gang. Problemene er som følger. 1) Hardisken finnes når jeg kjører live cd. Prøvd å partisjonere og herje med den men ingen ting virker. 2)Når jeg har satt hardisken til "free" i kubuntu kommer jeg inn i windows instalasjonen men uansett hvordan jeg partisjonerer den der vil den ikke gi meg adgang til å gjøre den om til NTFS. Har laget den om til NTFS i kubuntu men uten hell. Da vil ikke windows setup kjøre. 3) Tenkte jeg skulle prøve å formatere disken fra svigers sin pc ved å sette den inn i han sin (han har kun ata). Finner kun hardisken i bios men .ikke i windows Skal jeg kaste den i veggen å kjøpe ny eller er det noen som har et billigere forslag. Hvis det har noe å si er dette en WD Raptor 36GB hd.
Hårek Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Har sett at XP setup får problemer hvis MBR ikke er helt standard. Linux legger jo inn ny MBR. Er veldig mange måter å fikse det på, f.eks ved bare å slette MBR. UBCD inneholder mange program som kan ordne det. http://www.ultimatebootcd.com/ Velg "File system tools", velg "Partition Tools", og velg MBRWork". Når programmet starter, velg 4. "Reset MBR".
DalaiLaban Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Skrevet 22. januar 2008 FANTASTISK! Skal prøve dette i løpet av kvelden! Gir tilbakemelding om dette funker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå