Gå til innhold

Nettverksproblem på HP dv6000

sindre1

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ligger vel flere hundre tråder der ute med ca. samme topic, men har et litt spesifikt problem her. Det gjelder altså en HP dv6086ea Notebook (møkk). PC`n har som mange andre i serien vært inne på service å fått skiftet hovedkort. Kort tid etter service kræsjet OS (winxp - home) og HP`s dedikerte gjenoppretningspartisjon ble prøvd brukt for å formatere. Dette gikk ikke, og en ekstern winxp - pro ble prøvd lagt inn fra CD. Dette viste seg dog umulig da dedikert OS-partisjon griper inn under installasjon å brute forcer deg til å legge inn (den ikke-fungerende) medfølgende OS.

Long story short: jeg formaterte hele harddisken og la inn winxp - pro. Nå er problemet at drivere til disse notebookene fra HP ikke vokser på trær. Jeg har lastet ned og lagt inn samtlige drivere herfra. Nå virker alt å fungere tilfredsstillende, bortsett fra nettverket.

Her er problemet: PC`n identifiserer begge nettverkskort (broadcom trådløskort). Jeg får kontakt med trådløse nettverk, men får "begrenset eller ingen tilkobling". Det samme gjelder når jeg kobler med kabel. Får altså tilsynelatende kontakt med router, men mottar ingen pakker. Jeg har prøvd flere ulike tilkoblinger, og er sikker på at det ikke er selve linja det er problem med. I IP-config får jeg tildelt IP-adresse og nettverksmaske, men ikke DNS og gateway. TCP/IP står på motta automatisk. Kan legge til at jeg har prøvd flere ulike chipsetdrivere, inkludert de som ligger på HP sine sider (nvida nforce4 chipset). Noen som har peil på hva som kan være feil? Begynner selv å lure på om det er hardwarefeil igjen..

Endret av sindre1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...