Gå til innhold

Løst: Får ikke satt standardprogrammer

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Installerte nylig Firefox og greide ved en glipp å svare ja på Firefox som standard nettleser. Problemet nå er at jeg ikke greier å sette tilbake til Internet Explorer som standard.

(Vennligst spar meg for vittigheter rundt IE kontra Firefox...)

Jeg har forsøkt alle vanlige løsninger, dvs standardprogrammer på startmeny, alternativer for internett, osv. osv. Avinstallering av Firefox nytter heller ikke. Da får jeg bare feilmelding når jeg klikker på linker i RSS-feeder eller mail.

Under tilknytninger for filtyper og protokoller forsvinner flere protokoller når Firefox avinstalleres, men med Firefox installert finnes ikke IE som valg under f.eks protokollen HTTP

I tillegg har problemet økt i omfang; Outlook rapporterer nå at det ikke lenger er standard program for e-post m.m. og heller ikke dette lar seg rette på.

Kan dette repareres, eller må jeg bare gå den lange veien om reinstallering?

Endret av smartgod
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å angi standardprogrammer gjennom funksjonen på kontrollpanelet? Søk etter "standardprogrammer" når du er på kontrollpanelet, da skal du få flere muligheter til å angi standardprogrammer. Jeg var litt usikker på om du allerede hadde prøvd dette, klarte ikke helt å tyde hva "standardprogrammer på startmeny" betydde.

Skrevet

Takk for kjapt svar.

Jeg har prøvd det du foreslår, men uten at det ser ut til å hjelpe.

Uansett hvilken måte jeg benytter for å sette IE som standard, ser det ikke ut til å "kopieres" til registeret eller hvilket annet sted som styrer dette.

Skrevet

Du kan prøve å gjennopprette Vista til et punkt før du installerte Firefox, der er mulig det vil hjelpe. Søk etter 'systemgjenoppretting' i kontrollpanelet.

Skrevet

Jeg fant omsider feilen, med litt hjelp fra min venn, Google.

Problemet lå ikke i Firefox, men i Nokia PC Suite, mer spesifikt Nokia Video Manager, som jeg avinstallerte dagen før Firefox ble installert. Det viser seg at denne, ved avinstallering, sletter hele nøkkelen med registrerte programmer i registeret. (HKLM/Software/RegisteredApplications) Dermed forsvinner tilknytningen til alle programmer som var installert fra før.

Mer i denne posten: http://discussions.europe.nokia.com/discus...id=22777#M22777

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...