Cepherit Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Ja, jeg har spillt Oblivion li over ett år nå, men jeg har aldri tørt å laste ned OOO! (Oscuro's Oblivion Overhaul) Grunnen til det er at jeg er redd for å begynne på ny Character... Har runda det, så jeg henger litt rundt, å bruker mod'ene! Men OOO høres så bra ut, så nå har jeg lastet ned alle mod'ene til en USB-enhet! Jeg må bare spør: Hva gjør OOO? Kommer det nye armor og weapons? Kommer det til å ødelegge alle save-games'a mine? Kommer det til å ødelegge alle mod'ene mine? Blir dyra bedre grafikk på? Venter på svar...
Radial Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Ja, jeg har spillt Oblivion li over ett år nå, men jeg har aldri tørt å laste ned OOO! (Oscuro's Oblivion Overhaul) Grunnen til det er at jeg er redd for å begynne på ny Character... Har runda det, så jeg henger litt rundt, å bruker mod'ene! Men OOO høres så bra ut, så nå har jeg lastet ned alle mod'ene til en USB-enhet! Jeg må bare spør: Hva gjør OOO? Kommer det nye armor og weapons? Kommer det til å ødelegge alle save-games'a mine? Kommer det til å ødelegge alle mod'ene mine? Blir dyra bedre grafikk på? Venter på svar... Kort fortalt: OOO forsøker på flere måter å gjøre Oblivion mer likt Morrowind. OOO fjerner i stor grad spillets level scaling - som innebærer at verden rundt deg levler med deg. Det originale systemet i Oblivion er slik at man kan runde det uten å levle opp. Det kan du utelukke fullstendig med OOO installert. Med OOO vil du i større grad oppleve at verdenen er statisk, og at andre figurer/monster er mye sterkere enn deg i begynnelsen. OOO gjør Oblivion vanskeligere. OOO tilfører et betydelig antall nye våpen og rustninger, samt andre ting. OOO vil ødelegge dine save games. Men du kan brue Wrye Bash til å fikse dette. Det anbefales likevel at man starter med en ny character, for å få en fullverdig opplevelse av OOO. OOO gjør ikke at grafikken på dyra blir bedre. Men uten å røpe for mye kan jeg vel si at OOO tilfører nye skapninger. Bakdelen med OOO: 1) Kan oppleves svært vanskelig i starten. Vær forberedt på å dø! Noen synes det er frusterende, mens andre mener at slik skulle Oblivion vært i utgangspunktet. 2) Noen hevder at Oblivion blir for statisk med OOO installert, pga. svært mye av det nye innholdet er plassert "for hånd". Dersom du ikke planlegger å spille gjennom det mer enn én gang, så vil ikke dette være noe problem. Jeg har hatt mye moro med OOO og kan anbefale det dersom du er gått litt lei. Hvis du i tillegg installer Martigens Monster Mod, så får du veldig mye nytt innhold og mange nye monster/npc´er.
MiSP Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 (endret) Ta en titt på svaret mitt i denne tråden. Det forklarer ganske greit hva OOO er. Ta gjerne også en titt på dette innlegget mitt, det gir en grei beskrivelse av hvorfor jeg faktisk bruker OOO (pluss et par andre). Endret 21. januar 2008 av MiSP
Cepherit Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 Ja... Dette var jo intresant! Jeg prøver det jeg, så ser jeg...
Xander^ Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 (endret) Ja... Dette var jo intresant!Jeg prøver det jeg, så ser jeg... Det er verdt det! Første gang jeg testet OOO fikk jeg meg et sjokk når jeg sprang på for å angripe et troll. Gikk ikke fullt så bra :!: Endret 23. januar 2008 av Xander^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå